roerend en onroerend beslag voor zelfde veroordeling

stirner
Topic Starter
Berichten: 2

roerend en onroerend beslag voor zelfde veroordeling

#1 , 09 mar 2007 20:30

Ik ben 58 jaar en heb een redelijk geslaagde carri?re als informaticus achter de rug. Momenteel ben ik werkloos. Ik ben moreel-psychologisch-emotioneel niet in staat om boetes te betalen. Als ik een boete krijg, bijvoorbeeld parkeergeld niet betaald, start er een gerechtelijke procedure die in zo?n tien gevallen geleid heeft tot deurwaardersbeslag. Ik spreek over de laatste tien jaar. Daarvoor had ik nooit boetes, dat was toen nog niet zo?n rage. Niet in staat zijn te betalen, moet hier niet financieel opgevat worden. Ik kan best wel parkeergeld betalen, en vroeger toen ik nog werkte, desnoods ook wel een ?overdreven snelheid? van zo?n vijftig euro. Het niet in staat zijn is psychologisch: zo gauw ik geconfronteerd word met usurpatie of autoritaire toestanden, word ik misselijk. Heel erge, blindmakende migraine en overgeven. Een paar jaar geleden hebben goedmenende vrienden me overtuigd om ?toch maar te betalen, dan zijt ge daar van af?. Ik heb dus de boete betaald met als gevolg dat ik drie maand werkonbekwaam was. Ik had zo?n weerzin van mezelf gekregen, dat de aanblik van mezelf in de spiegel voldoende was om mij te doen kokhalzen. Uiteraard ben ik al hulp gaan zoeken bij therapeuten en in de psycho-analyse. Telkens kwam ik er versterkt uit: uw wil opdringen aan anderen is weerzinwekkend en ik zou het nooit doen of tolereren.
Daar kan ik mee leven. De maatschappij en haar regels is zoals slecht weer of muggen. Ze zijn er, en je kunt er niets tegen doen.
Maar ??n deurwaarder uit Leuven is een stapje te ver gegaan. En dit is waar mijn verzoek over gaat: hij heeft zes maal na elkaar over enkele jaren verspreid, mijn inboedel weggehaald. Ok, dat is het slechte weer? Mijn goederen werden opgeslagen in een veilingzaal. Ik kreeg een brief om aanwezig te zijn op de verkoop, die dag om zolaat. Geen enkele keer werden mijn goederen effectief verkocht op de dag die aangekondigd werd. Ofwel was de roepzaal gewoon niet open, ofwel werden andermans zaken verkocht.
Na al die weghalingen bleef er van inboedel niet veel meer over. Mijn huis was zo goed als helemaal leeg. Dus verkoop ik mijn huis om een kamer te gaan huren. Nu legt diezelfde gerechtsdeurwaarder ook beslag op onroerend goed! Dus op de verkoop van mijn huis. En het gaat wel degelijk over dezelfde zes boetes waar hij in de jaren daarvoor mijn inboedel heeft weggehaald. Hij heeft gewoon mijn zaken laten staan in de roepzaal zonder ze te verkopen. Nu zegt hij zelfs dat ik stageld moet betalen voor het opslaan van die goederen.
Ik heb klacht neergelegd bij de arrondissementskamer van gerechtsdeurwaarders, maar ze hebben geen bevoegdheid. Ik heb een advocaat gevraagd om iets te doen, maar hij zag geen oplossing behalve ?een langdurige en dure procedure? .
Dat is mijn vraag: Bestaat er een umbudsdienst of iets dergelijks die w?l bevoegd is om op te treden tegen gortige gerechtsdeurwaarders?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 11 mar 2007 15:07

?Art.1395.Alle vorderingen betreffende...middelen tot tenuitvoerlegging...worden gebracht voor de beslagrechter...Deze vorderingen worden ingesteld en behandeld zoals in kort geding...?(Gerechtelijk Wetboek 10 oktober 1967).

Er is mij geen ombudsdienst bekend die hierin tussenkomt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”