Hoe beroepsaansprakelijkheidsverzekerin advocaat aanspreken?

ingeD
Topic Starter

Hoe beroepsaansprakelijkheidsverzekerin advocaat aanspreken?

#1 , 11 mei 2012 20:06

Graag had ik nog een antwoord bekomen op volgende probleem :

In een van mijn vorige berichten heb ik reeds uitgelegd dat ik niet akkoord ben met de afrekening van mijn raadsman gezien deze man zijn werkzaamheden geenszins naar behoren heeft uitgevoerd.

Uiteraard heeft dit voor mij nadelige gevolge, wat dus resulteert in schade.

Thans roept deze raadsman mij op in verzoening voor de vrederechter.

Uiteraard is er in gegeven omstandigheden geen verzoening mogelijk, doch uit respect voor de rechtbank zal ik naar de rechtbank gaan en laten optekenen dat er geen verzoening mogelijk is, in plaats van er botweg weg te blijven.

Aangezien het duidelijk is dat deze raadsman een aantal kapitale fouten heeft gemaakt, waardoor ik dus ontegensprekelijk schade heb geleden, vraag ik mij af hoe ik de man in kwestie zijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering kan aanspreken?

Want het moet natuurlijk niet altijd de cliënt zijn die het dupe is van onzorgvuldige raadsmanen!

Bedankt voor jullie bijdragen en vriendelijke groet, Inge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 11 mei 2012 22:17

U dient hem te dagvaarden voor de fouten die hij begaan heeft.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2012 18:44

U kan uw argumenten al uiteenzetten tijdens de verzoeningsprocedure.
En zeker gaan.

Reclame

ingeD
Topic Starter

#4 , 12 mei 2012 22:51

Zeker Franciscus, naar de verzoeningszitting zal ik zeker gaan, alleen al uit respect voor de rechtbank, maar tot een verzoening zal het niet komen, want ik heb schade geleden door het geklungel van betrokken raadsman, en wil deze schade vergoed zien.

Ik had stukken aan mijn raadsman overgemaakt, maar nu blijkt dat de raadsman deze stukken niet één keer heeft bezien, anders had hij gezien dat de tegenpartij ongelijk heeft.

Van andere stukken stelt hij dat het iets anders is dan het is, moet u niet vragen hoe die man bezig geweest is met mijn dossier.

Maar wij zijn brave mensen, die bijna nooit iemand tegenspreken, en ook nu had ik dat niet gedaan, indien betrokken raadsman niet op de proppen was gekomen met een dergelijke buitensporige staat van kosten en erelonen.

Ik denk dat veel mensen in mijn situatie zijn, maar één en ander gewoon moeten laten omdat het allemaal veel te duur is…

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”