schending privacy?

lilly1984
Topic Starter
Berichten: 4

schending privacy?

#1 , 28 apr 2012 21:40

mag een ex ( we zijn 4 jaar officieel gescheiden) een advocaat betalen om te achterhalen wat mijn huidige burgelijke status is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 apr 2012 14:57

hangt af van wat er gebeurt: als de advocaat u een brief stuurt om te vertellen dat uw ex momenteel weigert nog verder onderhoudsgeld te betalen aan u tot u het bewijs levert van nog steeds hulpbehoevend (zonder partner) te zijn: ja, hij kan brieven versturen.

Anders zal u moeten vertellen wat de aanleiding is, wat de advocaat effectief doet, ...

Een advocaat op zich kan niet achterhalen wat de burgerlijke status is van iemand, hij kan wél bepaalde acties ondernemen die daarop gericht zijn.

lilly1984
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 01 mei 2012 16:27

die advocaat heeft mij totaal geen brief gestuurd en ik ontvang geen onderhoudsgeld, we zijn gewoon gescheiden en ik heb met hem
verder niets te maken, behalve zijn pestgedrag dan
de ex heeft mij dat gewoon gezegd: ik heb mijn advocaat betaald om je burgelijke status te weten, of je al terug hertrouwd bent of niet
wat hem volgens mij totaal niet aangaat eigenlijk

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 01 mei 2012 22:28

Gaat tegenpartij inderdaad niets aan.
Normaal zal een advocaat indien er geen wettige reden voor is niet verder op ingaan.
U kan bij bevolking navragen of iemand uw gegevens heeft geraadpleegd....

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”