De zaak dringt. Als die niet tegen het einde van het jaar opgelost is, moet ik volgend jaar opnieuw betalen. Het betreft namelijk provinciebelasting op een vennootschap die al twee jaar niet meer bestaat maar die de handelsrechtbank niet wil schrappen omwille van een fout in de oprichtingsakte (van 1993!). De advocaat trad op als vereffenaar. De poging om de vennootschap te schrappen heeft me al 620 euro gekost...
Amai wij hebben juist het zelfde probleem !!
Ten einde raad heb ik eerst een vrijstelling aan de provincie gevraagd waar op tot op heden geen antwoord heb.
3 maanden terug heb ik een verzoekschrift ingediend tot aanstelling van een vereffenaar en na 14 dagen gepubliceerd in het staatsblad.
Nu heb ik al 3 weken een verzoekschrift neer gelegd voor de goedkeuring van de staat van verdeling en ik wacht daar nu op en dan ga ik onmiddellijk de stopzetting publiceren.
Wat kost me dit tot ?
53 € voor neerlegging éérste verzoekschrift, 143€ publicatie staatsblad, nu zal het me terug 143€ kosten voor publicatie dus zal me dit 339€ in het totaal kosten + mijn tijd voor naar de rechtbank te gaan!
Voor het tweede verzoekschrift moest ik niks betalen!!
Ik geloof dat het veel gemakkelijker is een vennootschap oprichten, dan er één stoppen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.