Op een bepaald moment werd bij de vrederechter een verzoekschrift neergelegd voor verhoging van een onderhoudsgeld.
Ik was om diverse redenen totaal niet akkoord.
Ik heb dan ook een advocaat geraadpleegd.
De geraadpleegde raadsman had nog 7 dagen om besluiten neer te leggen. De raadsman in kwestie deed dat niet, niettegenstaande ik hem reeds alle relevante documenten met betrekking tot de zaak en mijn verweer had overgemaakt. Hij wachtte maar liefst een maand om te besluiten. Via de besluiten voerde hij ook niet de procedure zoals afgesproken, nl. hij besloot niet ten gronde terwijl de tegenpartij dat wel had gedaan. Uiteindelijk, toen hij zelf ook vaststelde dat hij de zaak volledig naar de haaien had geholpen, zegde hij de samenwerking enkele uren voor de zitting op, zodat ik ter zitting zonder raadsman zat, waardoor ik een veroordeling opliep, waartegen enkel nog hoger beroep mogelijk is. En als klap op de vuurpijl stuurt de man mij een gepeperde rekening, die bovendien niet klopt : te veel uren aangerekend, onjuistheden, te veel kopie/faxen aangerekend, enz...
Nu is mijn vraag : hoe moet ik dit aanpakken? Ik ben natuurlijk niet zinnens om de man ook nog te betalen om mijn zaak totaal te verprutsen. Want zo heb ik bijvoorbeeld ook steeds gevraagd naar de advocaat zelf, terwijl ik werd geholpen door zijn advocaat-'helper'.
Ach ja, hier heeft een opeenstapeling van fouten plaatsgevonden, waarvoor ik dus ook nog dreig te moeten betalen. Ik heb de man zijn afrekening dan ook reeds geprotesteerd.
Ik denk dat ik ook niet alleen staan met dit soort van problemen. Want begin vorige week, ik denk dinsdag, is in de media soortgelijke berichtgeving verschenen... Mensen zijn tegenwoordig echt niet tevreden over hun raadsman, wat kennelijk resulteert in klachten en dergelijke meer.
Alvast bedankt voor enige deskundige uitleg!