Rechtbank van eerste aanleg

bolleke11
Topic Starter
Berichten: 15

Rechtbank van eerste aanleg

#1 , 24 jan 2007 21:44

Een vriend van mij heeft vandaag een brief gekregen van de rechtbank van eerste aanleg waarin dit stond :

Op basis van het strafrechtelijk onderzoek dat gevoerd werd ingevolge de vordering van het openbaar ministerie word u hierbij in verdenking gesteld wegens het misdrijf van inbreuken op de wetgeving der verdovende middelen en/ of andere psychotrope stoffen.

Zulke inverdenkingsstelling houdt in dat u ter kennis word gebracht dat u voor dit misdrijf vervolgd kan worden voor de correctionele rechtbank door het ambt van de procureur des konings.

Na afsluiting van het dossier en overmaking ervan aan de procureur des konings zal de zaak voor de raadkamer gebracht worden.
Hiervan word u allezins verwittigd.

De onderzoekrechtrechter ...



Mijn vriend die niet weet waar deze zaak over gaat is hier nooit voor verhoord geweest en heeft dus ook nooit een verklaring hiervoor moeten afleggen.

Nu is mijn vraag of dit zo maar kan dat ze iemand in verdenking stellen terwijl de persoon in kwestie zichzelf niet eens heeft kunnen verdedigen door een verklaring af te leggen? En wat kan hij nu het beste doen?

Groetjes, bolleke11

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 feb 2007 11:59

Na afsluiting van het dossier... terwijl de persoon in kwestie zichzelf niet eens heeft kunnen verdedigen door een verklaring af te leggen
Wat nog niet is, kan nog komen!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”