na sepo stukken laten toevoegen kan dat

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

na sepo stukken laten toevoegen kan dat

#1 , 07 jan 2007 15:00

indien je klacht wordt geseponeerd
en ziet na inzage dat er bepaalde onderzoeken die je hebt gevraagt niet zijn gedaan, en dat je nog bepaalde documenten of andere stukken wil toevoegen aan dit dossier dat geseponeerd werd.


hoe kan je dit dan het best doen via een brief naar de procureur !
of via politie , met opnieuw bijkomende pv nummer zodat dit later ook gemakkelijker kan terug gevonden worden

of kan ik deze rechtstreeks op de griffie of Parket afgeven ter attentie vd Procureur , en hiervan een afschrift vragen van ontvangst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 09 jan 2007 14:02

U kan u best schriftelijk wenden tot de procureur des konings met verwijzing naar de geseponeerde klacht.

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 11 jan 2007 09:02

U kan u best schriftelijk wenden tot de procureur des konings met verwijzing naar de geseponeerde klacht.
ja bedankt, maar ik had graag een bewijs van ontvangst gekregen, omdat in het verleden het gebeurde dat er zo zelfs na het af gegeven te hebben op het Parket ( bijkomende verklaring) nooit in het dossier is geraakt.
en ook toen had ik een attest van ontvangst gevraagd maar kreeg een antwoordt dat ze dat niet mogen geven!!
klopt dit ?

Reclame

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 12 jan 2007 22:28

als ik deze persoonlijk ga afgeven, maakt het uit dat ik deze op het Parket of de Griffie afgeef , en als ik een ontvangst bewijs vraag van alle stukken die ik afgeef, zijn ze verplicht om deze te geven of niet ? vooral ook omdat ik niet alleen diverse brieven wil laten voegen , maar ook nieuwe bewijsstukken dat ik op een CD rom heb gezet, en deze mee wil afgeven.

bij voorbaat dank voor jullie advies

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 14 jan 2007 08:40

Als je meent dat je nieuw bewijslast hebt, kan je dit binnendoen bij de politie. Neem alvast de referentienummers van vorige klachten mee en laat deze opnemen in je klacht. Een seponering kan herzien worden door een parketmagistraat, zeker als je nieuw bewijslast laat bijvoegen in een bepaald dossier. Als de PDK niet wil vervolgen, kan je zelf de andere partij rechtstreeks dagvaarden voor de strafrechter. Je advocaat weet hier mogelijks meer over (niet iedere advocaat kent of past deze procedure toe, maar ze bestaat wel degelijk)

Wat je ook kan doen is vragen dat de politie een PV van inlichtingen wil maken en dan kan je je geschriften bijvoegen.

Met deze:

Zelf heb ik al heel wat ervaring met zaken die ikzelf niet kan terugvinden op het Parket, gewoon omdat je geen referentienummers ter beschikking hebt. Een klacht die je rechtstreeks stuurt naar de Procureur waar geen antwoord op komt is zo een voorbeeld.

RR

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

#6 , 14 jan 2007 10:13

Wat je ook kan doen is vragen dat de politie een PV van inlichtingen wil maken en dan kan je je geschriften bijvoegen.

Met deze:

Zelf heb ik al heel wat ervaring met zaken die ikzelf niet kan terugvinden op het Parket, gewoon omdat je geen referentienummers ter beschikking hebt. Een klacht die je rechtstreeks stuurt naar de Procureur waar geen antwoord op komt is zo een voorbeeld.

RR
Bedankt voor je advies roderidder,
dat ga ik zeker doen

mvg

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”