Eerherstel

Boxie
Topic Starter
Berichten: 2

Eerherstel

#1 , 30 sep 2010 08:04

Mijn vraag naar u toe,

Lees hier wel een paar post over herstel van eer maar deze voldoen niet naar mijn zoeken naar antwoord.

In mijn jeugdige jaren, ben ik wel veroordeeld geweest voor diefstal, inbraak en allerlei streken.

vijftien jaar later heb ik eerherstel gevraagd en gekregen.
Nu, twintig jaar later..... heb ik interesse om te werken in bewakingssector.

- Moet ik melden dat ik ooit veroordeelingen heb gehad. (want nu schaam ik me wel daarvoor)
- Kan ik zonder problemen toetreden tot bewakingsector? en alle vereiste vergunningen bekomen?

Of blijft die stempel heel je leven toch op een of andere manier kleven?

Aangezien je eerherstel kreeg, is dit geen bescherming, mogen zij je nog wijzen op een veroordeeling en moet je niet behandeld worden als een persoon die nooit geen vlieg kwaad deed.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 30 sep 2010 10:12

Normaal zal die firma van jou een bewijs van goed gedrag en zeden vragen dat je moet afhalen bij de politie.
Als daar niets op ingevuld staat uit je verleden zal dat wel ok zijn denk ik.

GB2702
Berichten: 238

#3 , 30 sep 2010 17:30

Boxie,

Normaal gezien wordt er een veiligheidsonderzoek ingesteld voordat men je een identificatiekaart bezorgd via je werkgever.

Hieronder in het kort de procedure:

VERLOOP VAN DE PROCEDURE VEILIGHEIDSONDERZOEKEN.

• De bewakingsagent is niet gekend voor feiten: de kaart kan afgeleverd worden
• De bewakingsagent is gekend voor bepaalde feiten: een veiligheidsonderzoek wordt
ingesteld
• Opvragen PV’s of dossiers + rapport van de politie
• Commissie oordeelt over een weigeringsprocedure of niet
• Weigeringsprocedure
- Informeren betrokkene: betrokkene wordt op de hoogte gesteld van de feiten die aan de
grondslag liggen van de weigering
- De betrokken agenten hebben recht op inzage van het dossier en op recht van
verdediging.
- De door betrokkene aangebrachte verweermiddelen worden onderzocht.
- Daarna volgt een beslissing van de minister.
• Beroep mogelijk: Raad van State

B E S L I S S I NGS T E RMI J N E N

BESLISSING TERMIJN
Pre-screening 2 werkdagen
Afgifte kaart 3 weken
Weigering wegens veroordeling 4 weken
Weigering na veiligheidsonderzoek 18 maanden
Afgifte na veiligheidsonderzoek 18 maanden

Hopelijk hebt U nu al meer info

Reclame

Boxie
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 14 okt 2010 10:36

Sieske
De bewijzen van goed gedrag en zeden die zijn er en die zijn blanco.
Maar hier houden ze geen rekening mee, zoals GB2707 zegt...... ze doen nog een moraliteitsonderzoek.
Bedankt voor de reactie.

GB2702Alvast bedankt voor de grondige uitgebreide reactie Heb ook die vraag gesteld telefonische aan selectieverantwoordelijken van bewakingsfirma.

Er werd mij bevestigd dat uit ervaring meerendeel niet aan de slag kunnen door dit strenge onderzoek.
Misschien wel correct, maar het ene dossier is het andere niet he.

Persoonlijk vind ik, Als je eerherstel kreeg.....na een lange procedure en met de voorwaarden die toen al dienden gevolgd te worden, dan zouden ze op alle vlakken een nieuwe kans moeten gunnen.
Een eerherstel krijg je ook maar 1 keer, en bij de meeste zijn dit fouten die tijdens tienerjaren veroorzaakt zijn.

Gr. Mario (Boxie)

GB2702
Berichten: 238

#5 , 14 okt 2010 18:06

Boxie,

dat is graag gedaan.

Via welke firma en in welke regio wens je te werken? Denk dat ze bij ons op de firma nog mensen zoeken.

Je mag me gerust via een PM deze informatie bezorgen.

MVG,

GB2702

Miguel13
Berichten: 1

#6 , 07 nov 2011 19:06

Boxie,
Hoe is dit afgelopen? Ik zit namelijk in dezelfde situatie.

Mvg,
Miguel

amarante
Berichten: 5

#7 , 01 jan 2012 17:41

eerherstel kan je meerdere malen krijgen maar er is een wacht periode aan verbonden

tombe
Berichten: 136

#8 , 10 jan 2012 14:51

Als het echt over je tienerjaren gaat, lijkt het me zelfs sterk als dit bij dergelijk onderzoek zou naar boven komen... Die zaken worden nogal goed afgeschermd. Minderjarigen vallen niet voor niets onder een aparte wetgeving.

Je kan altijd je kans wagen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”