Hoe zit dat met notariskosten?

jacqueline
Topic Starter

Hoe zit dat met notariskosten?

#1 , 14 sep 2010 17:04

beste,
Ik ben reeds 3 jaar gescheiden. De financiële kant moet nog afgerond worden. Er werd door de rechtbank 2 notarissen aangeduid. De 1e notaris is reeds 2 jaar in de running, maar het gaat niet vooruit. Ik vroeg eind aug 2010 via mijn advocaat om proces bij notaris op te maken.... Vandaag kreeg ik een aangetekend schrijven van de notaris. In de brief meldt ze de eerste afspraak voor haar studie van de vereffening... bij het opmaken van het proces verbaal. Ze eindigt haar brief met korte opsomming van kosten. Ik moet voor 5 oktober het aanzienlijke bedrag van 1940 euro storten op haar rekening...

Voor mij is dit een enorm bedrag, dat ik niet plots in 2 weken kan ophoesten : als alleenstaande moeder van 2 pubers, voltijds werkend, een maandinkomen dat net 100 euro te hoog ligt om een pro deo advocaat te betalen... en een huis dat in onverdeeldheid zit...en een maandelijkse huur met alle nodige kosten!
Hoe kan ik zomaar eventjes 1940 euro ophoesten? Wat kan ik doen in deze zaak?
Kan iemand me advies geven? Mag ik een gedetailleerde staat van kosten vragen voor dit bedrag? (ik zou dat wel willen)... of zijn dit standaardbedragen? Klopt dit bedrag wel echt... is dit reeël.... tot op heden werd er niets bereikt bij deze notaris, ( er gebeurde in mei 2009 een boedelbeschrijving, maar men heeft hiermee niets gedaan... nodeloos papier.. geen eedaflegging ondanks mijn vraag...? Kan ik alsnog op 5 oktober een eigen notaris ter hulp vragen in deze zaak?

vrgr,
jacky

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding