Voorwaarden elektronisch toezicht

Mirst
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Voorwaarden elektronisch toezicht

#1 , 29 mei 2025 21:30

Kan ik voorwaarden eisen aan de persoon die bij gedomicileerd staat en huisarrest bij mij gaat uitvoeren?
Ik ben niet aangesteld als vertrouwenspersoon. Ik ben de moeder.

Franciscus

#2 , 29 mei 2025 22:22

Voorwaarden eisen bij wie?
Kent u de voorwaarden van het elektronisch toezicht?

Bedoeld u huisregels die uzelf wil opleggen?
Bentu akkoord gegaan met de keuze van woonplaats of was dal het domicilieadres???

Rolstoel1

#3 , 29 mei 2025 22:26

De persoon krijgt als extra maatregelen opgelegd Weet je al dewelke dat deze al zouden zijn? (geen alcohol, geen drugs , geen contact met bepaalde mensen).

Welke extra eisen zou je willen? De vaat doen, kamer opkuisen? Beleefd zijn? Geen games, maar studeren?

Jij kent de situatie het best en jij weet wat je zou willen. Is een goed gesprek met uw kind mogelijk? Het kan het moment zijn om iets uit te klaren, desnoods met een professional erbij (dokter, psycholoog, ervaringsdeskundige, familielid, buur waar die naar opkijkt, ...)

Je kan dit ook als een positieve tijd beschouwen. Als uw kind er iets van leert is het geen verloren tijd.

Succes

Reclame

Rolstoel1

#4 , 29 mei 2025 22:28

Het lijkt dat ik bijna op hetzelfde moment een bijna identiek bericht gestuurd heb ;-) :-)

Mirst
Topic Starter

#5 , 29 mei 2025 22:53

Mijn zoon komt bij mij zijn huisarrest doen. Vermits hij is opgepakt bij zijn vader, kon dit daar niet gebeuren.
Kan ik aan mijn meerderjarig zoon eisen om na het huisarrest zijn adres te veranderen en een andere woonplaats te zoeken. Dat hij vanaf dan ook instaat voor zijn financiële situatie en ook effectief de woning verlaat. De enige voorwaarden die hij heeft opgelegd gekregen is geen contact met 1 bepaald persoon. En dan het huisarrest.

Ik krijg geen informatie over electronische toezicht van geen enkele partij.

Franciscus

#6 , 30 mei 2025 07:46

Dat klopt u bent geen partij in het geding.
Hoe komt het dat zoon bij u ingeschreven staat? Of was dat al.
Hoelang duurt het elektronisch toezicht?
Onderzoeksrechter of vonnis?

Mirst
Topic Starter

#7 , 01 jun 2025 14:02

Hij stond al ingeschreven bij mij. Het electronisch toezicht is voorlopig 1 maand, waarvan nog 3 weken te gaan. Is nog geen definitieve straf.

Er is een grote angst op wat komen gaat langs onze kant. Begrijp me niet verkeerd, ik wil mijn zoon helpen maar het moet langs beiden kanten komen. Feit dat we in Wallonië wonen en mijn zoon Nederlandstalige hulp nodig heeft (maar zelf niet wilt), zit ik wel wat met de handen in de haren.

Franciscus

#8 , 01 jun 2025 16:48

Welke dienst voert het elektronisch toezicht uit?
Vlaams dienst of Waalse?

Een maand lijkt me via onderzoeksrechter voor feiten gepleegd ergens in Vlaanderen?

Zaak moet dan nog voor rechtbank komen , klopt dat?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”