Advocaat - niet akkoord werkwijze

Anke J
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advocaat - niet akkoord werkwijze

#1 , 19 feb 2024 17:49

Beste,

Situatieschets: reeds 5 jaar gescheiden, vonnissen in 2018 / 2019. Mijn ex begon opnieuw een zaak wegens veranderde omstandigheden in 11/2022 in 1ste aanleg. Uitspraak hierover einde 2023. Er stonden veel onduidelijkheden in. Op mijn verzoek Beroep aangetekend door mijn advocate.
Echter ... tijdens de hoorzitting bij het Hof Van Beroep bleek dat zij geen enkele door mij zeer tijdig aangeleverde bewijzen had ingediend.
De rechter had dus enkel lucht in zijn bezit. Tegenpartij had dag ervoor nog een nieuwe conclusie ingediend.
Na enkele telefoons waarin ze onbereikbaar was, gebeld met een andere nummer. Hier wel gehoor gekregen en een zeer korte uitleg.
Hierop een andere advocaat geraadpleegd ivm de nog te ondernemen stappen. Deze liet me weten dat er nog enkele mogelijkheden waren zoals art 747 ivm zeer laat indienen van de conclusie van de tegenpartij en geen kans om te reageren.
Opnieuw gemaild naar mijn advocate om aub gebruik te maken van deze kans zo dat ik toch ook mijn bewijzen kan indienen. Na 3 extra mails antwoord gekregen dat ze zich hierin niet kon vinden en dat er gewacht moet worden op het standpunt dat de rechter inneemt.
Mogelijk vervallen zo al mijn kansen om mijn bewijzen in te dienen.
Kan ik hier iets tegen doen? Tegen een advocate die mij naar mijn gevoel niet echt verdedigd en het 'heeft opgegeven'?

Alvast bedankt

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#2 , 19 feb 2024 21:34

U kan een andere advocaat nemen. Maar een advocaat mag geacht worden een rechtszaak beter te kunnen inschatten dan de klant. Een elektricien ga je ook niet vertellen hoe hij de bedradingen vakkundig moet leggen…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”