Dagvaarding in verschiet en verhuisd

Hieronymous
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding in verschiet en verhuisd

#1 , 12 feb 2024 20:45

Ik zal binnenkort een dagvaarding krijgen voor de politierechtbank, echter weet ik niet wanneer me dit zal worden betekend. Ik ben ondertussen verhuisd, ik heb mijn adreswijziging doorgegeven binnen de 8 dagen na verhuis, maar de afspraak bij de dienst bevolking is pas 3 weken verder gebeurd (nu de 3de week), mijn EID wordt dus pas deze week aangepast.

Nu weet ik dat een dagvaarding wordt betekend door een gerechtsdeurwaarder. Mocht ik de laatste weken een dagvaarding ontvangen hebben zou dit in mijn postbus op het oud adres gebeurd zijn.Nu heb ik een irritante oude huisbaas, waarvan ik weet dat hij mijn post heeft weggedaan, ik heb de postbedeling laten doorsturen maar dit kon pas vanaf deze week in gang gezet worden.

Een beetje vervelende situatie hoe kan ik weten of ik al dan niet al gedagvaard ben geweest?
Ik zou niet graag hebben dat ik een gedagvaard ben geweest en dat ik niet aanwezig zou zijn op de zitting alwaar ik dan bij verstek zou worden veroordeeld, wat altijd negatiever uitkomt.

Weet iemand raad hiermee? Alvast bedankt!

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 12 feb 2024 21:34

Navraag doen bij griffie en deze een mail sturen met een uittreksel van uw nieuwe woning.
Als u zelf gaat kunnen ze uw EiD inlezen en hebben ze ook het nieuwe adres.
U bent steeds verantwoordelijk om uw juist adres op te geven.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”