Advocaat communiceert niet / dossier aannemer

Kwosp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Advocaat communiceert niet / dossier aannemer

#1 , 25 jan 2024 18:59

Beste,

ik ben niet juridisch actief zelf, dus vergeef me indien er foutieve termen worden gebruikt.
korte schets: aannemer voert een taak niet uit zoals het hoort + liegt over merk. Ik beslis hier een adcocaat 'op te zetten'.
Zaak wordt 'ingeleid'. Tegenparij wordt gedagvaard. Rechtbank van eerste aanleg is waar zaak zal 'voorkomen'. Wordt een eerste keer verplaatst. Tweede keer.
Advocaat laat ons 18 oktober weten dat er uitstel is naar 22 maart 2024. Hij laat ons ook letterlijk weten: 'De Rechtbank zal ook nog de exacte termijnen bepalen binnen dewelke partijen hun besluiten en conclusies dienen neer te leggen.'

In bijlage een eerste stukkenbundel en besluiten van de tegenpartij.

Ik ben ook bezig aan een 'verweer', dat ik aan de advocaat wil bezorgen, maar ik wacht op een datum. Die komt er echter niet? Ik stuur mijn advocaat een mail op 21 jan met de vraag wanneer alles eigenlijk binnen moet van onze kant. tussen 18 okt en 21 jan is er niets van communicatie geweest en kon me voorstellen dat er toch wel iets binnen moest gebracht worden. 3 dagen later, 24 jan krijg ik plots een mail dat hij besluiten heeft ingediend? Het rare is dat die gedateerd staan op 25 januari. Ik heb die besluiten nooit gezien? Ik bel hem op, en nog steeds geen antwoord wanneer alles binnen moest. Hij zegt dat hij niets van mij hoorde en hij dus al LANG de besluiten heeft ingediend. Dikke leugen. Want in zijn mail staan ze zelf in de toekomst gedateerd.

Ik heb hem vandaag het officiële document gevraagd waarin staat dat alle besluiten binnen moesten. Nu weet de advocaat al van 5 december 2023 (!!!!!) dat dit alles binnen moest op 25 januari. Ik kom ook te weten dat ondertussen de tegenpartij ook nog stukken heeft neergelegd (die hadden tijd tot 28 december 2023)

Is het normaal dat ik hier allemaal niet van op de hoogte werd gebracht?
Als ik hem daar op wijs, ben ik diegene die fout is? Ik heb te lang gewacht om hem iets te laten weten?
Is een advocaat verplicht deze officiële ESSENTIELE info te bezorgen?

Resultaat: wat ingediend is is een flauw afkooksel van wat ik wou. Ik heb bewijzen dat de aannemer liegt over het merk dat gebruikt is, maar dat is nu helemaal niet aan het dossier toegevoegd.

Wat kan ik hier eventueel aan doen?

Reclame