Wijzigin pro deo advocaat?

Loes84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wijzigin pro deo advocaat?

#1 , 19 dec 2023 10:46

Graag stel ik een praktische vraag. De samenwerking met mijn huidige pro deo advocaat loopt niet zo vlot. Ze heeft reeds gedreigd met haar ontheffing aan te vragen. Dit omdat ik heb aangegeven dat er zaken niet klopte in haar in te dienen nota alsook dat ze niet reageert op vragen die ik heb. En ze was niet gediend met mijn repliek om alles tijdig in te willen dienen en dit niet te doen tegen de deadline aan. (vereffening verdeling). Graag wil ik volgende bevragen:
1/ Kan een pro-deo advocaat eenzijdig haar ontheffing aanvragen bij de balie van limburg?
2/ Indien ik een andere pro-deo advocaat zou aanvragen: moet er dan opnieuw een aanvraag ingediend worden bij de balie van limburg met indienen van alle bewijzen alsook mijn loonsfiches? Hoe verloopt de procedure indien je een andere pro-deo advocaat zou aanvragen?
3/ Moet je als advocaat erkend zijn als pro-deo advocaat? Mag eender welke advocaat optreden als pro-deo advocaat of moeten zijn vermeld staan op de lijst van pro-deo advocaten? Dit om af te wegen of ik een andere advocaat (waar ik me wel goed bij voel )mijn zaken zou kunnen behartigen überhäupt.

Ik ben bang dat ik mijn huidige pro-deo kan kwijt geraken. Ik zit in een vechtscheiding met narcistische ex-partner.

Reclame