schadevergoeding verkrijgen uit Frankrijk

apolinarisje
Topic Starter
Berichten: 5

schadevergoeding verkrijgen uit Frankrijk

#1 , 29 jun 2006 19:52

Ongeveer na 8 jaren procederen heb ik eindelijk de rechtzaak gewonnen en een schadevergoeding toegekend gekregen . Maar de veroordeelde is lekker in Frankrijk gaan wonen.De gerechtsdeurwaarder kan het vonnis niet betekenen daar hij de persoon niet kan opsporen.Deze had de woning van zijn ouders opgegeven en die zeggen dat hij daar niet meer woont.Na enig speurwerk heb ik ondekt waar en voor wie hij werkt en een gsm nummer van hem gekregen.Maar mijn rechtsbijstandsverzekering en advokaat kunnen of weten of willen verder niets ondernemen.
Wat kan ik nog doen om mijn recht te bekomen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
apolinarisje
Topic Starter
Berichten: 5

#2 , 08 jul 2006 22:46

hallo


blijkbaar niet een gewoon onderwerp.Even alles nog op een rijtje
ik heb een uitspraak
ik heb een schadevergoeding toegekend gekregen
de persoon die mij moet vergoeden zit in frankrijk
ik weet voor wie deze persoon werkt
ik heb van deze persoon een gsm nummer
maar geen adres van deze persoon.de instanties in franrijk die dit weten geven mij niet deze informatie.wet op de privatie
mijn advocaat en rechtsbijstandverzekering kunnen weinig doen.
Dus als iemand mij goede raad kan geven ,wie of welke instantie mij verder kan helpen.


bij voorbaat dank

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 09 jul 2006 12:18

Art.38.1.De beslissingen die in een lidstaat gegeven zijn en daar uitvoerbaar zijn,kunnen in een andere lidstaat ten uitvoer worden gelegd,nadat zij aldaar,ten verzoeke van iedere belanghebbende partij,uitvoerbaar zijn verklaard...(Verordening (EG) nr. 44/2001).
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ight=#5800

ga met dit wetsartikel naar je raadsman en zeg hem dat hij dus weldegelijk Wettelijke middelen heeft om ook in Frankrijk achter je schadevergoeding te gaan.

Reclame

apolinarisje
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 09 jul 2006 13:49

hallo


ok ,maar als we het adres van deze persoon niet kennen kan ik deze persoon ook niet het vonnis laten betekenen en in frankrijk laten uitvoeren.Ik weet voor wie hij werkt ,maar deze werkgever laat geen informatie los.(wet privacy)Dus hoe kom ik aan zijn adres of wie mag dit opsporingswerk doen.Mijn advocaat heeft de gerechtsdeurwaarder gevraagd om het vonnis te betekenen,maar deze kan de persoon niet vinden.Ik heb alle informatie die ik heb, doorgespeeld aan mijn advocaat en deze aan de gerechtsdeurwaarder.Tot nog toe doen de officiele instanties niets en heb ik alles zelf opgezocht.Dus bij wie moet ik nu nog gaan aankloppen om mij recht te krijgen ?

grtjs
apolinarisje

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 09 jul 2006 14:45

Je weet wie zijn werkgever is. Dus je hebt iemand die kan zeggen tegen de deurwaarder waar en wanneer deze hem kan bereiken. Om de gerechtspapieren te tekenen.

Het is, ondanks de wet op bescherming van leefomgeving, een verplichting voor iedere inwoner van de EU te zorgen dat de wet nageleeft word en het gerecht zijn werk kan doen.


Maar ik denk dat je even zal moeten wachten tot de advocaten van het forum uitt vakantie zijn. Die kunnen je dan juist doorgeven wat er moet gebeuren in jou geval en wat je niet kan of mag doen.

apolinarisje
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 25 aug 2006 11:59

hallo

Ik hoop dat iedereen terug uit vakantie is en hiervan genoten heeft.
Kan iemand me kan helpen om mijn schade vergoeding te verkrijgen ?
Deze beloopt nu ongeveer 25000 euro's.Dus als iemand een idee heeft,laat maar horen.


mvg
apolinarisje

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”