Contactverbod

Elenavdh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contactverbod

#1 , 14 okt 2023 16:40

Hallo,

Ik bevind mij momenteel in een zeer lastige en slopende situatie en ben echt ten einde raad.

Owv van verschillende gebeurtenissen de afgelopen maanden door middelenmisbruik is mijn partner een aantal maanden geleden in de gevangenis beland (agressief gedrag wanneer er gebruikt was, niet alleen naar mij toe ter verduidelijking).
Na 2 maanden is hij vrijgekomen onder voorwaarden. Een van die voorwaarden was een contactverbod tussen ons, hoewel wij hier beiden GEEN vragende partij voor waren, ik hem daarvoor ook gewoon mocht bezoeken en zien, van de ene dag op de andere mocht dit niet meer.

Voorafgaand heb ik als “een van de slachtoffers” dit ook geschreven aan de OR en dit ook aangegeven op de inleidende zitting dat ik dit absoluut niet wou. Tijdens de behandelende zitting hebben zowel zijn advocaat, mijn advocaat en ikzelf gevraagd dit op te heffen.
De manier waarop de rechter en het OM reageerden op mijn vraag was ronduit grof en uiteraard hebben ze hier ook geen enkele rekening mee gehouden.
Ondertussen is er een uitspraak en ze hebben het contactverbod voor zeer lange tijd opgelegd.

Ik ben ten einde raad want ik was hier absoluut geen vragende partij voor en heb het gevoel dat er in geen enkele zin rekening gehouden is met mij of met hoe ik mij voel en nu verder moet.

Ik voel mij compleet radeloos en verloren en ga bijna letterlijk stuk van verdriet.

Heeft er iemand nog raad hoe we dit toch nog ongedaan kunnen maken of wat we hier aan kunnen doen.

Ik hoef geen harde opmerkingen, het is zo al zwaar genoeg.

Bedankt voor jullie reacties!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2023 16:50

Neem contact op met het CAW of de sociale dienst van het bevoegde OCMW en leg uw situatie uit. Zij zullen een uiterste best doen om samen met u naar een oplossing te vinden.
Weet wel dat er niet "zomaar" een contactverbod wordt uitgesproken. Soms moet het "slachtoffer" tegen zijn of haar wil beschermd worden. Interfamiliaal geweld ligt momenteel zeer gevoelig en terecht. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Elenavdh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 okt 2023 17:00

Bedankt alvast!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 15 okt 2023 13:44

Zolang officieel het contactverbod niet is opgeheven u er wel best aan houden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”