Inkijken dossier

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

Inkijken dossier

#1 , 12 okt 2023 17:47

De vorige eigenaar van mijn huis had een conflict met mijn buurman.Ik weet de naam van de vorige eigenaar maar ik kan geen contact leggen.Nu is er een zaak voor de vrederechter geweest,mijn vraag:Kan ik zijn dossier inkijken?heb ik genoeg met alleen zijn naam?

Thomas_A
Berichten: 2343
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2023 17:54

Wat voor conflict en waarom is het relevant voor u?

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#3 , 12 okt 2023 18:24

kleine omschrijving,
Het gaat over een haag van 4 meter hoog en 1.5m breed.Deze staat er blijkbaar al jaren.
De vorige eigenaar had (relatie)problemen.En daarom heeft hij de tuin jaren verwaarloost.
Nu heb ik van hem (tijdens de aankoop) gehoord dat hij in een juridish conflict was met de buur over de haag.
Nu "eist" de buur dat ik de haag rondom onderhoud ook zijn kant,alhoewel deze ,volgens mij, op de scheidingslijn staat.Maar er staat niets beschreven.
Ik had graag geweten wat de uitspraak was van de rechter over dit conflict...
Als ik een landmeter moet laten komen om de scheidingslijn te bepalen,de kosten van mss de bomen uit de de grond te halen enz. deze wil ik allemaal voorkomen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 12 okt 2023 19:42

Ook niet via zijn notaris / immo bureau?
Normaal bij de griffie vrederechtbank van plaats feiten
"""Door de wet van 5 mei 2019 'tot wijziging van het wetboek van strafvordering en het gerechtelijk wetboek wat de bekendmaking van de vonnissen en arresten betreft' zullen alle vonnissen en arresten openbaar ter beschikking zijn van alle burgers.4 feb 2021"""
https://journalist.be/2021/02/openbaarh ... -een-debat

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#5 , 12 okt 2023 19:56

ik woon er nu al 4 jaar.Nu begint de buurman te klagen dat hij zijn poort van zijn garage niet voldoende kan opendoen.De takken langs zijn kant leunen over zijn garage.Hij "eist"dat ik al deze werken uitvoer,echter..
Nu blijkt ,na wat opmetingen,dat de bomen/haag wel degelijk op de scheidingslijn staan.Hij zegt dat de bomen van mij zijn en ik moet ze onderhouden,maar klopt dit wel??is het niet zo dat hij zijn "kant"moet onderhouden?
Nu staat er niets beschreven van de vorige eigenaar,er is ook niets over gezegd.Voor de lieve vrede heb ik de afgelopen 4 jaar de volledige haag gesnoeid.De notaris laat niets van zich horen en zal wss ook niets kunnen doen...

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”