SMS bericht van deurwaarder met openstaande

Chamch
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

SMS bericht van deurwaarder met openstaande

#1 , 22 aug 2023 11:49

Hi allen

Misschien dat er iemand wat meer ervaring heeft met GDPR dan mij; een deurwaarder kantoor waar ik nog nooit van heb gehoord stuurt mij berichten met een openstaand saldo, een parkeerboete van 20 euro die ik nog niet heb betaald, gebeurt wel eens

Nog geen brief of mail over ontvangen, enkel een SMS. Ik vind het shady en vraag mij af waarom ze zelfs een informele communicatietool zoals een SMS gebruiken voor dergelijke zaken?

Heb een paar vragen erover:
-Inzage op hoe ze aan mijn nummer zijn geraakt en welke persoonlijke gegevens ze nog hebben is toch een recht van elk mens?
-Correcte weergave informatie over het dossier & betalingsmodaliteiten, ik weet zo dat er vanaf september een nieuwe wetgeving geldt wat betreft herinneringen etc
-Hoe rechtsgeldig is dit?

LeenW

#2 , 22 aug 2023 11:51

Allereerst nakijken dat dit geen oplichting is!

LYNX XX

#3 , 22 aug 2023 12:14

https://test-aankoop.be/familie-privé/c ... eurwaarder

https://www.gerechtsdeurwaarders.be

Klopt zoals LeenW zegt : is alle daagse kost.

Leg uw zaak eens voor aan de instantie in de tweede link

Reclame

Chamch
Topic Starter

#4 , 22 aug 2023 12:37

Allereerst nakijken dat dit geen oplichting is!
Het is geen oplichting, ik heb even het 1 en ander gevraagd aan de deurwaarders kantoor en het klopt dat er een dossier bestaat voor dat bedrag.

Thomas Morus

#5 , 22 aug 2023 14:16

Tja, soms heb ik drang om alle communicatiekanalen stop te zetten en nog enkel mijn fysische brievenbus open te houden.
Gelet op mijn ouderdom kan ik (weldra?) niet meer garanderen dat ik andere kanalen nog kan opvolgen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

lukasi

#6 , 22 aug 2023 16:08

Sms terug sturen dat je geen gevolg geeft aan sms door de verhoogde kans op oplichting, pishing, fraude en in de zeik gezet te worden door derden.

Lukt vrijwel altijd.
Enigste nadeel die deurwaarders vinden dat niet leuk

LeenW

#7 , 22 aug 2023 16:41

Dwarsliggen bij een deurwaarder is meestal ook geen goed idee. Mogelijk was een sms goedkoper dan het alternatief.

jef007

#8 , 22 aug 2023 17:50

ik stuur wekelijks een 10tal mails door naar verdacht@safeonweb.be

maar

ik heb nog nooit een antwoord van hen ontvangen!

jef007

#9 , 22 aug 2023 21:14

""""Ik krijg altijd binnen de 48 uur een antwoord, zowel van de politie als verdacht@safeonweb.be""""

bedoel je een ontvangstmelding??

lukasi

#10 , 23 aug 2023 10:43

Instantie verdacht@safe onweb stuurt nooit een antwoord, laat staat de resultaten van hun onderzoek, alleen een ontvangstbevestiging.
Politie stuurt ook een ontvangstbevestiging of een melding dat je beter alles doorstuurt naar verdacht @safeonweb

Franciscus

#11 , 23 aug 2023 16:44

Zelf gebruik ik Ubuntu en geen Windows.
Raar dat een overheidsinstantie alleen Windows schijnt te kennen.
Net hetzelfde met Czam werkt ook niet onder Ubuntu ook al beweren ze van wel.

jef007

#12 , 23 aug 2023 16:48

beste Marcus, ik ben helemaal GEEN betweter, maar

dergelijke mails (zoals u hier er één doorstuurt) van verdacht@safeonweb.be heb ik nog NOOIT ontvangen.

wel altijd ontvangstmeldingen

Chamch
Topic Starter

#13 , 23 aug 2023 18:17

Reactie deurwaarders bureau:
dag, we verzonden jou ook een brief per post en (als onze opdrachtgever je email-adres had) ook een e-mail. (Geen waar)

De SMS komt pas in laatste instantie en is uiteraard beperkt in aantal karakters.

In ieder geval heeft u door deze acties uw schuld kunnen betalen zonder bijkomende kosten van een gerechtelijke procedure (snel enkele honderden euro's).

Lijkt me niet ok, ze weigeren inzage dus ik durf GDPR hier boven te halen

LYNX XX

#14 , 23 aug 2023 18:24

#13 MARCUS AURELIUS

Ik heb zo juist 15 minuten geleden een spam bericht ( of dergelijke ) door gestuurd aan verdacht@safeonweb.be Wat blijkt nu ik heb inmiddels al een antwoord ontvangen zoals Marcus. Ik heb daarna nog 2 verdachte mails doorgezonden en heb na 27 en 28 minuten
idem dito ontvangen.
Dus volgens mij werkt het zoals MARCUS BEWEERDE.

Dat ze geen persoonlijke resultaten doorsturen omtrent betreffende linken, is toch een onmogelijke taak. Zij houden zich beter bezig met het blokkeren van criminele links en mails.

Toch wel ondersteuning voor Marcus; die normaal niet uit de nek kletst.

Wat politie betreft heb ik geen ervaring.

lukasi

#15 , 23 aug 2023 20:34

Zonder betweter te zijn of te willen zijn of daarvoor te willen uitgemaakt te worden :
Je mail van safe-onweb is een automatische mail respons die je krijgt bij elke melding
Deze van de politie zone maasland , net zo hier in politiezone zara.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”