Gevolgen?

Jayllsada
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gevolgen?

#1 , 02 jun 2023 00:14

Wat zou mijn zoon als gevolg hebben nadat hij is gearresteerd voor rijden met een voorlopig rijbewijs, in een wagen die niet verzekerd was en zonder gordel?

Een gevangenisstraf?

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 jun 2023 22:41

Wat zou mijn zoon als gevolg hebben nadat hij is gearresteerd voor rijden met een voorlopig rijbewijs, in een wagen die niet verzekerd was en zonder gordel?
Wat is er nog extra ?

Want voor die feiten word je dus niet gearresteerd ...
Tenzij er nog voorwaardelijke gevangenisstraffen uit staan / voorwaarden parket lopen / ...

Rijden met voorlopig rijbewijs buiten scholingsvoorwaarden is louter een geldstraf.

Geen gordel is normaal onmiddellijke inning, maar gezien gelijktijdig andere feiten vastgesteld kan dat niet
2de graads overtreding
Geen celstraf voorzien

Geen verzekering kan celstraf van acht dagen tot zes maanden en geldboete van honderd euro tot duizend euro (beide x 8) opleveren
Maar is zeer ongebruikelijk dat dit gebeurt
Als het gebeurt, zijn er doorgaans nog andere factoren ...

Franciscus
Berichten: 38728

#3 , 03 jun 2023 13:07

De kans dat men voor dat soort feiten gearresteerd én voorgeleid wordt is quasi nul.
Er is veel meer aan de hand dat niet verteld wordt.

Reclame

Issued
Berichten: 1244

#4 , 03 jun 2023 21:42

Mogelijks gebruikt TS gearresteerd ipv tegen gehouden en gecontroleerd.

Sirkii
Berichten: 5458

#5 , 04 jun 2023 15:43

Niet ter zake : mijn twee kinderen zouden “slaag” gekregen hebben mochten ze zonder rijbewijs gereden hebben. Heb ik ze toen dietsgemaakt. Ze hebben wel alletwee op hun 18 een dure rijopleiding cadeau gekregen. ….

Franciscus
Berichten: 38728

#6 , 08 jun 2023 23:41

Graag wat meer informatie om een correcter antwoord te kunnen geven.
Zie bovenstaande opmerking...

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”