Laster, eerroof, lasterlijke aangifte na valse klacht committee P

Janxman69
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Laster, eerroof, lasterlijke aangifte na valse klacht committee P

#1 , 24 mei 2023 19:02

Kan ik als politieambtenaar best klacht indienen lastens een burger die valse verklaring tegen mij heeft afgelegd bij Committee P ? De 15 jarige dochter werd door mij op correcte maar tevens kordate wijze gewezen op een verkeersinbreuk.( Er werd geen PV opgesteld). Dit was niet naar de zin van dochter en moeder ... Er zijn geen getuigen, wel geeft een vriendinnetje vd dochter de interventie gezien, maar dat is dus geen objectieve getuige.
De moeder heeft mij gebeld en ipv met mij in dialoog te treden, heeft ze mij als een razende uitgescholden aan de telefoon.
Ik zal sowieso een strafrechterlijke procedure starten na de uitspraak van het Committee P ( 100% zeker in mijn voordeel) maar ik wil ook billijke schadevergoeding eisen. Wat is redelijk ( soms hoor ik bedragen van 4 a 5000 euro ?) en hoe pak ik dit het beste aan?

Thomas_A
Berichten: 2326
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2023 20:07

Wat is dan de valse aangifte?

Als ze bij wijze van spreken vinden dat u haar te streng heeft aangesproken, zal uit onderzoek Comité P wel blijken dat u correct gehandeld heeft (hoop ik voor u). Dat maakt echter de aangifte nog niet vals.

Schadevergoeding is een vergoeding voor geleden schade. Welke schade heeft u?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 mei 2023 22:04

Agenten bepalen nu ook al zelf of een getuige al dan niet objectief is, en hoe het Comité-P zal beslissen :?:

Tip: andere attitude als u hierover gehoord wordt ...


Er zal al moeten bewezen worden dat de aangifte vals is.
Zelfs als Comité-P vindt dat er geen bewijzen zijn van de aantijgingen, maakt dat de aangifte nog niet noodzakelijk vals ...

Reclame

Janxman69
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mei 2023 08:10

Blijkbaar geen politieminded volkje hier. Bedankt voor de "tip", maar ik ben al gehoord.
Geen schade? Wat met reputatie? Morele schade?
En ja, er zijn objectieve criteria die bepalen die een objectieve getuige is en wie niet.
Dank u, voor niets.

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 25 mei 2023 08:19

En wat zijn die objectieve criteria dan wel volgens u?
Wat zegt uw korpschef en wordt u bijgestaan door uw korps advocaat en vakbond?
Was dat een gerechtelijk of administratief verhoor?

En uiteraard hebt u zoals elke burger het recht om iemand ( een 15 jarige en de moeder)voor de bevoegde rechtbank te dagen.

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 mei 2023 11:07

Ik sluit mij aan bij de gerespecteerde collega's hierboven.

Of JF niet politieminded is, en een volkje is : bewijst maar uw eigen ingesteldheid.
Dit forum tracht steeds zowel links als rechts te bekijken. Maar TS'ers naar de mond praten is niet de bedoeling.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”