Beroep?

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

Beroep?

#1 , 18 mei 2023 11:18

Hallo.

Op 9/6/2022 kreeg ik mijn vonnis van de familierechtbank. Ik ben een man, dus natuurlijk heb ik de zaak verloren. Het vonnis is echter nooit aan mij betekend.

Kan ik nu, bijna een jaar later, nog steeds beroep aantekenen? Ik heb geprobeerd mij te aarden in het vonnis, maar het blijft aanvoelen als een grote onrechtvaardigheid. Zeker omdat mijn kinderen ook zelf vragen om meer tijd bij mij te kunnen spenderen.

Alvast bedankt.

eylis
Berichten: 8842

#2 , 18 mei 2023 11:55

Zo natuurlijk is dat tegenwoordig niet meer hoor (omdat u een man bent). Wat de verblijfsregeling van de kinderen betreft: In de actuele rechtspraak moet een gelijk verdeelde verblijfsregeling uitgesproken worden als 1 van de ouders daarom vraagt. Indien het geweigerd wordt, moet de rechter daar een gegronde reden voor geven.

Maar u geeft niet weer wàt u precies verloren heeft. Bespreek dus met uw advocaat welke eisen geweigerd zijn en waarom. Uw advocaat kan dan toelichten wat er wél mogelijk is én, belangrijk: gegrond op welke objectieve argumenten.
Zoals u nu geen info geeft wàt/hoe/waarom u precies verloren heeft, kan hier geen zinnig antwoord gegeven worden of uw poging in beroep slaagkansen heeft.

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#3 , 18 mei 2023 12:05

Of mijn beroep slaagkansen heeft was niet de vraag.

De vraag is of het juridisch nog kan.

PS: de rechter heeft mij bijna letterlijk omschreven als een tweederangsouder in het vonnis. Vertel me niet dat mannen niet benadeeld worden in familierechtzaken. Dat is gewoon een feit dat al tientallen jaren als een paal boven water staat. Een vriend van mij zit in hetzelfde schuitje.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 18 mei 2023 12:56

best hier objectieve vragen stellen om een objectief antwoord te krijgen!

van uwe subjectieve uitleg hier wordt niemand wijzer!!

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#5 , 18 mei 2023 21:31

best hier objectieve vragen stellen om een objectief antwoord te krijgen!

van uwe subjectieve uitleg hier wordt niemand wijzer!!
Ik stel een eenvoudige ja-nee vraag. Is dit dan niet objectief genoeg?

Van een subjectieve mening of *uw belerend vingertje wordt hier niemand wijzer (en al zeker ik niet...)

Dus nogmaals iemand aub: kan ik nog beroep aantekenen op een vonnis na een jaar, als dit vonnis nooit aan mij is betekend?

Ja of nee?

Dank u.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 18 mei 2023 22:17

Als een vonnis niet is betekend kan men beroep aantekenen.
Edoch kan ook zijn dat advocaten onderling zich hebben neergelegd bij vonnis en dus wederzijds met hun cliënten hebben afgesproken zich neer te leggen en dus vonnis te respecteren
Hier al eens lezen met een goede uitleg
eerste gaat over burgerlijke zaken

https://www.landbouwleven.be/15953/arti ... nis-arrest
tweede gaat over familierechtbankzaken.
https://www.elfri.be/artikel/hoger-bero ... betekening

Gezien wij het vonnis niet kunnen lezen is het voor ons koffiedik kijken.
Dus weinig onbeschoft -- Diegene die hier antwoorden zijn deskundig of ervaringsdeskundige in hun vakgebieden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”