Dagvaarding betwisten?

Throwawayguy
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding betwisten?

#1 , 11 apr 2023 19:29

Hallo,

Ik heb een dagvaarding ontvangen voor verschillende feiten. Bij een verhoor vorig jaar heb ik alles toegegeven.

Ik heb al gesproken met de persoon die de klacht had ingediend en alles is terug in orde tussen ons.

Maar nu heb ik een dagvaarding ontvangen voor volgende maand. Is het mogelijk om een brief te schrijven naar de rechtbank om daar alles in uit te leggen ipv aanwezig te zijn op de dag dat men mij verwacht bij de rechtbank?

Ik begrijp dat een advocaat mij kan verantwoorden maar ik dacht misschien dat ik nu al een brief schrijf en dat de procedure niet meer door hoeft te gaan?

Of gaat dat niet?

Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 11 apr 2023 20:07

U zal aanwezig moeten zijn in rechtbank ... zeker als het strafrechtelijke feiten zijn.
Er is een mogelijkheid ALS het over zéér banale feiten gaat - Beide advocaten akkoord gaan en die vragen ze zaak van de rol te halen gezien beide partijen akkoord zijn.

Maar dan zal het ook snel moeten gaan anders is het beiden aanwezig zijn ter zitting en daar beiden uw verhaal doen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 apr 2023 22:30

maar ik dacht misschien dat ik nu al een brief schrijf en dat de procedure niet meer door hoeft te gaan?

Of gaat dat niet?
Dat gaat dus niet ...

Voor strafbare feiten beslist Parket of het u vervolgt of niet

Dat het tussen u en de tegenpartij terug koek & ei is, maakt daarvoor weinig uit.
Dat kan u voor de rechtbank wel aanbrengen
U wordt verdacht de feiten gepleegd te hebben, en dus gaat de procedure verder.


Misschien als de tegenpartij tijdig vraagt om de zaak te stoppen ...
Dat gerecht er dan geen zaak meer van maakt als de feiten minimaal zijn
Maar in uw geval is de dagvaarding er al, dus dan is er eigenlijk geen "winst" meer te doen voor Parket ...

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”