Uitnodiging verhoor

Jeany22
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging verhoor

#1 , 07 apr 2023 11:25

Hallo,

Ik zie hier regelmatig personen plaatsen dat ze een uitnodiging ontvangen voor een verhoor bij de politie. Dit zou volgens ik kan uitmaken uit deze berichten met de regulier post verzonden worden. Ik vroeg mij af of dit ook wel eens aangetekend verzonden wordt? Stel dat je nu op vakantie zou zijn bij het ontvangen van deze brief en deze pas leest nadat de datum van de uitnodiging reeds voorbij is. Heeft dit dan negatieve gevolgen omdat je deze uitnodiging ongewild hebt genegeerd?

LeenW
Berichten: 12825

#2 , 07 apr 2023 11:50

Dat probleem is er toch voor zowel aangetekende als niet-aangetekende post?

Bij een langere vakantie moet u zelf het nodige doen zodat dringende post behandeld kan worden (familielid, vrienden, etc).

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 07 apr 2023 11:57

als het voor niet dringende zaken is dat men verhoort dient te worden staan er gewoonlijk 3 datums op de brief waarop men een afspraak kan maken.

zelfs als men de brief vind na thuiskomst van vakantie en men licht de politie in dan maakt men er gewoonlijk geen probleem van om op later tijdstip op verhoor te komen (breng dan wel bewijs mee).


en dan hebt ge de politie van st-niklaas die mij de brief met de uitnodiging via de wijkagent pas op de datum van het eerste verhoor bezorgt omdat men de brievenbus niet vond . . .

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 07 apr 2023 16:09

Dat was op dat huis met in grote letters het huisnummer ???

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 07 apr 2023 16:20

Dat was op dat huis met in grote letters het huisnummer ???
als ge het op mij bedoelt, ja, de cijfers zijn nog niet groot en duidelijk genoeg denk ik :)

https://goo.gl/maps/qTmQShtAk6eHVAWE6

papieren boven aan heb ik der bij begin van de corona crisis omhoog gehangen en toch vond de politie mijn brievenbus niet.

ik vermoed dat het een beginnende agente was die niet doorhad dat als er een 36A en 36B is (andere kant van het gebouw, fysiek OP de grote markt) dat er dan ergens ook een 36 moet zijn.

poging doen om een telefoonnummer van mij op te zoeken werd er ook niet gedaan ook al heb ik bijna 24 jaar hetzelfde gsm nummer.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”