Conclusie feiten

Heezy
Topic Starter
Berichten: 54

Conclusie feiten

#1 , 05 mar 2023 18:01

Hey,

De zaak werd uitgesteld op vraag van de advocaat van de tegenpartij bij het vredegerecht om conclusies op te maken.
Nu, ik ben verweerder, bij het opstellen van een conclusie, wat moet juist gevat worden onder de feiten?

Ik heb de dagvaarding van de tegenpartij. Daar staat onder 'I. FEITEN' 2 pagina's aan verhaal. Dan onder 'II. VORDERING' het bedrag dat ze eisen van mij.

Neem ik integraal de 2 pagina's aan feiten over uit hun dagvaarding? Want deze staat vol fouten en zijn uiteraard de feiten volgens hen.
Of maak ik een eigen samenvatting van de feiten?

Alvast bedankt.

Heezy
Topic Starter
Berichten: 54

#2 , 05 mar 2023 18:09

En om zeker te zijn, nogmaals ik ben verweerder, in mijn conclusie komen bij VOOR mijn gegevens en TEGEN de gegevens van de eiser, juist?

Kali
Berichten: 762

#3 , 05 mar 2023 22:04

En om zeker te zijn, nogmaals ik ben verweerder, in mijn conclusie komen bij VOOR mijn gegevens en TEGEN de gegevens van de eiser, juist?
Correct.

En u geeft uw versie van de feiten (met desgevallend verwijzing naar stukken die die staven).

Bij vordering schrijft u dat de vordering van … ontvankelijk doch ongegrond moet verklaard worden.

En dan in rechte…

Reclame

Heezy
Topic Starter
Berichten: 54

#4 , 06 mar 2023 09:43

Bedank voor je antwoord.

Met de feiten beschreven in de dagvaarding, hetgeen mij ten laste wordt gelegd, wordt dan geen rekening gehouden? Want deze staat vol weerlegbare fouten die op zich wel in mijn voordeel spelen?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”