procesverbaal laten opmaken

daniel001
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

procesverbaal laten opmaken

#1 , 02 mar 2023 19:06

heb op 9/3/2022 een pv laten opmaken(APO) voor verschillende bouwovertredingen lastens mijn buurman, na verschillende vruchteloze pogingen bij de politiedienst die het pv opmaakte naar de voortgang van het onderzoek ,heb ik na 11 maanden het parket gecontacteerd, die tot 2 maal toe de politie contacteerde waar het pv was, deze ging dan ook uiteindelijk op 14/2/2023 op plaatsbezoek bij de buurman bijna een jaar later, daar men blijkbaar niets anders kon? dan gevolg te geven aan de vraag van het parket, blijkt dat dan één enkel klacht werd bekeken(ophogen grond),de rest werd blijkbaar niet bekeken alhoewel meerdere overtredingen vermeld staan in pv ,op het omgevingsloket van de gemeente werd mij meegedeeld dat het vooronderzoek door de politie niet de normale procedure was die men kon verwachten zoals men normaal gewoon was? wat zal er gebeuren met de bouwovertredingen die niet onderzocht zijn maar toch wel in het pv staan?
wat kan ik nu het best doen afwachten? grts:Daniel

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 mar 2023 23:27

Parket op de hoogte brengen, en vragen waarom maar 1 van de inbreuken bekeken werd

Is uw buurman "goed geconnecteerd" :?:

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 03 mar 2023 05:05

Politie constateert feiten (via PV). Oordelen doet de rechter. Je zal dus moeten procederen. ;-(

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 04 mar 2023 17:37

Zaak ook bij vrederechter opgestart?

daniel001
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mar 2023 08:13

nee is enkel een poging tot verzoening geweest, pv is momenteel naar parket maar blijkbaar werkt politie beetje tegen? 11 maanden gewoon blijven liggen bij politie zonder iets te hebben ondernomen ,en blijkbaar word enkel maar over één feit gerept, zelf ben ik achteraf niet meer gecontacteerd wat de problemen waren, is het een goed idee om zaak bij vrederechter op te starten en is deze uitspraak dan bindend?

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 05 mar 2023 11:14

Normaal is er een termijn waarbij klassiek PV naar parket moeten gestuurd worden.
Men heeft ook APO of APA daar zorgt politie zelf voor opvolging zodat alle partijen gehoord zijn en stuurt dan door. Parket wordt wel direct in kennis gesteld en weet dus dat er een PV zit aan te komen.
Verder zijn de de VPV (vereenvoudigde ) tgo onbekenden. Politie doet alle vaststellingen en onderzoeken maar PV zelf wordt niet verzonden enkel vermeld op een lijst naar parket
GAS PV gaan naar sanctionerend ambtenaar tenzij verder PdK beslist toch te vervolgen.
Bij politie geeft het systeem zelf al een signaal intern als een PV lang bij vaststellers blijft. Controle mogelijk door coördinator en zeker door de dienst Functioneel Beheer die dan diensthoofd in kennis kan stellen.
PV dat via Kantschrift gaart daar zal Parket zelf wel de nodige rappels sturen.

Dus iets dat 11 maanden blijft liggen ==> Neem eens contact op met dienst Intern Toezicht of eerst eens met het diensthoofd.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”