Schadevergoeding opeisen

Justiennn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schadevergoeding opeisen

#1 , 12 feb 2023 16:45

Hallo allemaal,


ik heb in 2015 op burgerrechtelijk gebied een schadevergoeding van ongeveer 25000€ toegewezen gekregen wegens een brutale verkrachting met diefstaf, door de rechtbank van Gent.
Sinds 2016 is de dader in collectieve schuldbemiddeling gegaan dus de afgelopen 7 jaar was hij beschermd. Zijn schuldbemiddelaar deed niet de minste moeite om hem te laten betalen voor wat hij mij had aangedaan, want ze heeft hem zelfs voor de rechtbank insolvabel laten verklaren. Hij bezit zogenaamd helemaal niets, heeft vorig jaar drie jobs verloren niet door zijn schuld en meer van die onzin.
Ik trap er allemaal niet in en ik ben heel vergevingsgezind maar niet voor een verkrachter dus die schadevergoeding moet hij me sowieso betalen, of hij wil of niet. Dit jaar in juni loopt zijn collectieve schuldenregeling eindelijk ten einde. Dan kan zijn schuldbemiddelaar hem niet langer het hand boven het hoofd houden en moet hij zich verantwoordelijkheid tonen voor zijn daad. Daarom wil ik graag een deurwaarder naar hem toe sturen. Ik denk dat ik dit best de dag nadat hij uit zijn collectieve schuldbemiddeling is gestapt laat gebeuren. Maar mijn vraag is: hoe stel ik een deurwaarder aan? Kan ik ineens kiezen voor een gerechtelijke deurwaarder? Hoeveel zijn de kosten van die deurwaarder en zijn die kosten voor mij of voor de dader? Wat is de eerste stap die ik nu moet ondernemen? Ik heb geen advocaat.

Dank alvast

met vriendelijke groeten

Justiennn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 feb 2023 18:40

is het vonnis reeds betekend door een deurwaarder aan de dader?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 12 feb 2023 23:16

Idd heel frustrerend maar als hij insolvabel is zijn alle kosten die je maakt (deurwaarder) door u te betalen. Dus enkel in aktie schieten als je zeker bent dat er geld is.

Reclame

lukasi
Berichten: 1141

#4 , 13 feb 2023 09:14

Kun je even verduidelijken?
De dader is je 25.000€ schuldig, waarom heb je dit bedrag dan niet laten opnemen in de schuldbemiddeling?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”