Vonnis bedrijfsdiefstal dader is digital nomad in Antalya

Cindy888
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis bedrijfsdiefstal dader is digital nomad in Antalya

#1 , 30 jan 2023 18:14

Beste,

In nov 2018 heeft mijn ex zakenpartner ( medezaakvoerder) 25.000 euro gestolen uit mijn bedrijf en overgeschreven naar zijn privérekening. Dit deed hij nadat hij ontslagen was.
Hij is destijds gevlucht. Hij is daarvoor veroordeeld via een vonnis in maart 2020 en moet nog steeds betalen.

Nu heb ik gezien op sociale media dat hij als digital nomad gevestigd is in Antalya ( Turkije) en dat hij daar zeer succesvol is als business coach.
Hij staat op podia en leert mensen om te verkopen.

Mijn vraag is, is het zinvol dat ik toch een advokaat zoek om te proberen dit geld terug te bemachtigen.

Wat is de rechtsgeldigheid van dit vonnis als de dader als digital nomad in het buitenland( Turkije) zit?

Wat als hij zegt dat hij geen geld heeft. Want hij heeft wellicht geen bankrekening maar gebruikt Revolut en andere betaalsystemen zodat je niets kan tracen.

Hij heeft verder geen bezittingen ( huis) of iets dergelijke. Zijn ouders hebben wel een huis in Nederland.

Ik krijg af en toe aanmaningen van de belastingsdienst en van Acerta in België omdat hij medezaakvoerder was en in Nederland had hij ook al schulden voor achterstallige huur. Maar volgens mij zijn die al lang vervallen.

Alvast bedankt voor uw advies,
Cindy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 05 feb 2023 23:17

U kan via Turks gerecht gaan en daar een gerechtsdeurwaarder laten aanstellen via een advocaat.
Indien de man de Turkse nationaliteit heeft mag u dat vergeten.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 feb 2023 10:47

Want hij heeft wellicht geen bankrekening maar gebruikt Revolut en andere betaalsystemen zodat je niets kan tracen.
Revolut is perfect traceerbaar (is intussen een bank in Litouwen, in EU)

Alle officiële betaalsystemen zijn traceerbaar

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”