Deskundigenonderzoek

Amartia
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Deskundigenonderzoek

#1 , 17 jan 2023 19:39

Graag had ik geweren of partijen met raadsman normaliter al dan niet opgenomen worden in correspondentie in het kader van een gerechtelijk deskundigenonderzoek?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 17 jan 2023 20:15

Welke rechtbank stelt deskundige aan. $Er is een verschil tussen burgerlijke rechtbank en strafrechtelijke.

Amartia
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2023 21:41

Burgerlijke rechtbank ikv een bouwgeschil

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 18 jan 2023 05:14

De gerechtsdeskundige zal enkel met de raadslieden communiceren, met uitzondering van (en dit via aangetekend schrijven):
- oproeping installatievergaderng
- mededeling voorverslag
- mededeling eindverslag

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 18 jan 2023 12:58

Daar heb ik toch andere bevindingen over. Na zeker meer dan 25 gerechtelijke procedures, waarbij een gerechtsdeskundige door de rechtbank werd aangesteld, werd ik altijd gehoord (als vertegenwoordiger van de eigenaar) door de deskundige gehoord. Meermaals stelde onze raadsman zelfs voor dat ik het woord zou voeren, gezien ik best geplaatst was en het best geïnformeerd was, om het probleem uit te leggen. Het gebeurde meermaals dat de deskundige zelf me later nog telefoneerde voor verder info.

Kali
Berichten: 762

#6 , 18 jan 2023 15:39

Daar heb ik toch andere bevindingen over. Na zeker meer dan 25 gerechtelijke procedures, waarbij een gerechtsdeskundige door de rechtbank werd aangesteld, werd ik altijd gehoord (als vertegenwoordiger van de eigenaar) door de deskundige gehoord. Meermaals stelde onze raadsman zelfs voor dat ik het woord zou voeren, gezien ik best geplaatst was en het best geïnformeerd was, om het probleem uit te leggen. Het gebeurde meermaals dat de deskundige zelf me later nog telefoneerde voor verder info.
TS vraagt naar de communicatie (schriftelijk) ...

Op de installatievergadering kunnen partijen uiteraard zelf het woord nemen, is ook logisch, de partijen weten oftewel WAAR de problemen zich bevinden (als schadelijder) of kunnen het TECHNISCH uitleggen hetgeen uiteraard niet de competentie van de raadsman is.

Maar de communicatie om data vast te leggen, of onderling gebeurt normaliter enkel met de raadslieden.

Indien de gerechtsdeskundige overigens telefoneerde dan ging deze zijn boekje te buiten want dit gaat in tegen de tegen sprekelijkheid van het deskundig onderzoek.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”