Verwijzing naar foute wetgeving

technocraat
Topic Starter
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

Verwijzing naar foute wetgeving

#1 , 30 nov 2022 17:58

Geachte forumgebruikers,

Recentelijk heb ik dus weer een negatieve uitspraak gehad in de heroverweging van mijn Europese vordering voor kleine geschillen. Ik merk echter op dat de motivering van de rechtbank weeral van schabouwelijke kwaliteit is. Zowel de motivering (ik moet bewijzen dat ik iets van hen nooit heb ontvangen, wat kan ik doen, een foto van 'leegte' nemen?) als de verwijzing naar de wetgeving is rampzalig. Ze gebruiken namelijk de verouderde versie van de wetgeving (er was een nieuwe versie in 2017) wat er op wijst dat ze ook bij de initiële uitspraak een verouderd wettekst gebruikten.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Beroep zou niet mogelijk zijn omdat de som te laag is. Kan ik nog naar de rechtbank van eerste aanleg omdat zowel de initiële uitspraak (zo wist een advocaat die hier naar heeft gekeken mij te vertellen omdat er geen degelijke motivering was) als deze heroverweging (in mijn ogen) een twijfelachtige rechtsgeldigheid hebben omwille van de fouten die gemaakt zijn geweest?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding