Onrechtmatige factuur van advocaat

Novalin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onrechtmatige factuur van advocaat

#1 , 17 nov 2022 11:43

Beste lezers

Ik bevind me momenteel in een zeer benarde situatie.
Ben een alleenstaande met kids. Ik heb naar aanleiding van mijn scheiding een advocaat genomen die ik cash betaalde voor elke zitting. Zo kon het goedkoper volgens hem. En zijn er maar enkel 2 facturen uitgeschreven en betaald via de bank.
Nadat ik niet tevreden was over zijn prestaties en een andere advocaat onder de arm nam, kreeg ik opeens alle prestaties opnieuw aangerekend en een vette factuur van 11000 euro.

Nu heb ik me al naar de stafhouder gewend en de taxatiecommissie. Ze hebben de prestaties enkel nog maar nagekeken en hebben verder geen bevoegdheid.

Ik moet nu zien te bewijzen dat alles al was betaald en het zeker niet de bedoeling was dat ik dit nog eens moest betalen. Ook waren er nooit een tarief of eender welke afrekening noch minimumkosten afgesproken. De afspraak was de kosten betalen voor elke zitting ander trad hij niet op.
Wat ook telkens netjes is gebeurd.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan adviseren of een ruling heeft waarop ik kan terugvallen.

Mvg
Nova

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 17 nov 2022 11:58

De ruling is dat u moet kunnen bewijzen wat u heeft betaald .
Zonder bewijs hebt u namelijk niets betaald ( juridisch gesproken ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Sianna
Berichten: 156

#3 , 17 nov 2022 11:58

Als je iedere keer betaald hebt, heb je ook betalingsbewijsje gekregen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 17 nov 2022 12:07

Hoeveel waren die betalingen dan? Er staat een maximum van 3000 euro op cash betalingen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”