berusten en toch in hoger beroep gaan

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

berusten en toch in hoger beroep gaan

#1 , 12 nov 2022 14:46

Ik heb gisterenavond 17u30 een vonnis per email van de advocaat tegenpartij ontvangen (familierechtbank-eerste aanleg) in mijn nadeel. Overhaast heb ik per kerende email onmiddellijk laten weten te zullen berusten in het vonnis. Later diezelfde avond heb ik echter ingezien dat niet te Hof van beroep Brussel bevoegd is (doorlooptijd 10 jaar) maar wel het Hof van beroep Gent (doorlooptijd 1 jaar). Ik heb dit onmiddellijk rechtgezet deze ochtend (ook per email) ten aanzien van de advocaat tegenpartij dat ik mij heb vergist en alsnog in hoger beroep ga.

Ik meen nu dat de tegenpartij mijn email van gisterenavond zal gebruiken als mijn kennisgeving van uitdrukkelijke berusting en dat dit onherroepelijk is, ook al heb ik mijn vergissing zeer snel rechtgezet.

Art. 1045Ger W zegt dat de akte van berusting ondertekend moet zijn, maar vrees dat mijn email dezelfde waarde heeft.

Zal bij hoger beroep het Hof mijn verzoek tot hoger beroep onontvankelijk verklaren als de tegenpartij mijn 1e email opwerpt of maak ik toch enige kans gezien ik het euvel zeer snel heb rechtgezet ? Het vonnis werd niet betekend.

bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding