Ik wens als huurder een huurgeschil ten gronde aan te spannen tegen een verhuurkantoor dat in het kontrakt vermeld staat dat het de eigenaar vetegenwoordigd. Bij elke vraag aan de eigenaar word ik trouwens telkens naar het kantoor verwezen en alle correspondentie, betwistingen, jaarlijkse afrekeningen etc.. gaat via het kantoor.
Ik wil dus de eigenaar weren in de rechtszaak en heb daar gegronde redenen voor. Daarom en ook omdat er tot hiertoe niets geholpen heeft in mijn geschil met het kantoor laat ik het geschil niet eerst in der minne voorkomen; ook omdat ik vermoed dat in zo'n geval het niet strikt of in elk geval minder strikt vast ligt wie of wat aanwezig mag zijn.
Kan ik dat eisen als de zaak ten gronde zou voorkomen en ik die dus enkel tegen het kantoor aanspan ? Ik zou wel een advokaat nemen en het is vrijwel zeker dat de tegenpartij ook een advokaat neemt. In dat geval zou de tegenpartij met 3 zijn (kantoor, eigenaar, advokaat) tegen 2 (mezelf en mijn advokaat) dus.
Het is wel belangrijk en ik wil hier wel 100% zekerheid hebben, anders kan ik de zaak evengoed in minnelijke schikking laten voorkomen.