Vonnis Vereffening verdeling

Marleenverstraete
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis Vereffening verdeling

#1 , 01 sep 2022 14:18

Goeie middag iedereen,

ik heb een vonnis die dateert van 27/05/2022 waarbij dus mijn ex partner het geld dat hij heeft gestolen moet terug betalen.

Mijn vraag is nu: tot wanneer kan hij eigenlijk in beroep gaan en vanaf wanneer kan ik uiteindelijk een gerechtsdeurwaarder inschakelen?

Ondertussen is dit 4 maanden geleden en er wordt niet betaald, ik heb ook een minnelijke schikking voorgesteld tot een afbetaalplan maar hierop wordt ook niet gereageerd.

Ik heb een rechtsbijstand die dus de deurwaarder vergoed omdat ik geen recht heb op een Pro-deo.

Ik denk dat het beter is om via mijn rechtsbijstand een deurwaarder aan te stellen dat dat ik mijn advocaat dit laat doen maar ik vind het een beetje vreemd dat ik het vonnis krijg van mijn advocaat en verder niets meer gebeurd.

Dus ik zou graag wat advies krijgen. Dank u bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 sep 2022 13:41

Als het vonnis betekent is 30 dagen na betekening van het vonnis.
Dan kan worden uitgevoerd wat in vonnis staat ... bvb. kan dus (bewarend) beslagname zijn van goederen of gelden. Intresten en schadevergoeding?

PS Diefstal is een strafrechtelijk feit art 461 e.v. SW==> correctioneel vervolgbaar

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”