klacht tegen de staat als interneerde. wachttijd van onbepaalde duur 3 a 4 jaar wachttijd en beste geval

Dylanastra
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

klacht tegen de staat als interneerde. wachttijd van onbepaalde duur 3 a 4 jaar wachttijd en beste geval

#1 , 23 aug 2022 05:39

hallo, ik had een vraag ivm een familielid die een klacht heeft ingediend tegen de staat als geïnterneerde. een paar jaar geleden heeft een familielid een klacht ingediend tegen de staat voor onterechte opsluiting in de gevangenis. aangezien je als interneerde niet in de gevangenis mag verblijven, is er een mogelijkheid om een klacht tegen de Belgische staat in te dienen. nadat er een klacht werd ingediend, is er een vonnis geweest die een bedrag vastlegde. op dat vonnis is de staat in beroep gegaan. de betreffende advocaat zou niets kunnen ondernemen tegen de wachttijd die momenteel loopt. het zou hier gaan om 3 a 4 jaar aangezien de rechtbanken een achterstand hebben opgelopen door de corona. dit blijkt helemaal niet zo waar te zijn. mijn familielid kent nog andere mensen die een klacht hebben ingediend tegen de Belgische staat, en die ondertussen hun vonnis gehad hebben waar er een bedrag werd uitgesproken en ook zijn uitbetaald. de personen die reeds werden uitbetaald zijn ook nog eens later behandeld geweest. kan er hier niets tegen gedaan worden? mijn familielid kan het bedrag die hij zou krijgen ook goed gebruiken, maar dit blijft maar aanslepen. wat kan er gedaan worden om dit proces te versnellen? het kan toch niet zijn dat er geen mogelijkheid is om dit te laten herstarten?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding