gegevens geven aan advocaat

QuintenSD
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

gegevens geven aan advocaat

#1 , 02 aug 2022 16:48

Hallo,

Ik was deze namiddag met een vriendin mee naar een advocaat (als steun want ze was bang om alleen te gaan) en ik werd het kantoor uitgestuurd omdat ik mijn gegevens niet wou geven. Ik was NIET diegene die om raad kwam vragen, ik zat daar maar gewoon, nogmaals als morele steun voor mijn vriendin.
Vond het wel een bizarre reactie van de advocaat.

Daarom mijn vraag : Moet je verplicht je gegevens geven aan de advocaat zonder betrokken partij te zijn ?

Bedankt.

Quinten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2022 17:08

Nee, maar hij hoeft u ook niet in zijn kantoor te ontvangen natuurlijk.

Wat wou hij weten en waarom wou u dit niet gewoon zeggen?

QuintenSD
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2022 18:24

Ik was gewoon meegegaan met die vriendin om haar wat morele steun te geven. Naar een advocaat gaan is nooit een gezellige bezigheid en ze is nogal snel van slag, vandaar mijn aanwezigheid.
Ik ben geen betrokken partij in het probleem dat ze had en dat maakte ik de advocaat ook duidelijk.
Daarom wou ik mijn gegevens niet meedelen, daar heeft hij geen zaken mee !

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 02 aug 2022 18:50

Ik kan de actie van de advocaat wel begrijpen, ik zou ook wel willen weten wie mijn gesprekspartners zijn. Zeker als het in mijn kantoor is.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 aug 2022 19:47

Vraag aan TS: welke privacy zou er dan geschonden zijn?

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#6 , 02 aug 2022 21:02

Beste

Er is een vertrouwelijkheidsrelatie tussen klant en advocaat. Die wordt doorbroken als er een derde aanwezig is die geen partij is in het dossier. U had dus geen zaken met die vertrouwelijke bespreking.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”