Verplichting om stukken te bezorgen aan advocaat?

Gaspra
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verplichting om stukken te bezorgen aan advocaat?

#1 , 21 jul 2022 08:43

Beste,

Op de afrekeningen die mijn ex-echtgenote in het verleden rechtstreeks van mij heeft ontvangen volgde geen betaling en evenmin enige reactie van haar kant.
Ik heb haar advocaat een gedetailleerde overzichtslijst gestuurd met verwijzingen naar de briefwisseling en bijlagen die ik voorheen dus heb bezorgd aan mijn ex-echtgenote. (De details in het overzicht werden daarbij overgenomen uit de originele briefwisseling.)

Bedoeling is het onbetaalde saldo te claimen, en bij gebreke een deurwaarder de verband houdende vonnissen en arresten (intussen twee van elk) te laten betekenen, daarmee ook uitvoering gevende aan een bevel tot betalen.

Haar advocaat vraagt om de briefwisseling en bewijskrachtige documenten en oppert daarbij dat verwijzing naar eventueel gevoegde stukken bij de rechtszaken die voorheen voor de rechtbank liepen onvoldoende zijn.

Is het juridisch noodzakelijk dat ik de volledige briefwisseling inclusief bewijsstukken (het gaat om een behoorlijk dikke bundel) nogmaals overmaak?
M.a.w. kan -indien ik gevraagde stukken (nu) niet zou bezorgen- dit als geldig argument worden benut door tegenpartij tijdens een eventuele dagvaarding in verzet?

Dank alvast voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 15 aug 2022 13:51

Wat zegt uw advocaat?
Gaat dat over zaken die reeds gevonnist zijn in eerste aanleg of in beroep dus met een uitspraak en zijn gerechtsbeslissingen al betekend?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 15 aug 2022 16:18

Beste

Tegenpartij moet in staat zijn geheel Heidi ben het dossier te onderzoeken.
Dus ik er zou dat wel doen ja. Het bewijst dat je ter goeder trouw bent.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”