Uitstelgedrag in de rechtbank en kosten

Omgekvanteworden
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitstelgedrag in de rechtbank en kosten

#1 , 16 jun 2022 09:17

Mijn ex heeft een verzoekschrift ingediend voor de herziening van ons co-ouderschapsvonnis in mei 2021.

Dit ging oorspronkelijk 15/02/2022 uitgesproken worden maar werd afgelast wegens ziekte van de rechter.
De volgende zitting stond gepland op 15/06/2022, status dossier: Voortzetting (alweer geen rechter aanwezig) bijgevolg verzet naar 18/01/2023!

Intussen blijven de advocaatskosten en gerechtskosten lopen.

Kan dit zo maar!? Zittingen worden steeds verplaatst en de kleine werkmens moet letterlijk blijven boeten!

Wat kan ik doen? Ik geraak financieel in de put om nog maar te zwijgen van de morele en fysieke impact die dit dossier met zich meebrengt.
Wat zijn de mogelijkheden om de kosten te stoppen en de zaak vroeger te laten doorgaan?
Ik ben uitgeblust en radeloos.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jun 2022 10:19



Intussen blijven de advocaatskosten en gerechtskosten lopen.


Waarom blijven die oplopen? Welk werk heeft uw advocaat hier nog aan tijdens deze wachtperiode? En als er geen zittingen meer zijn, zijn er toch ook geen kosten meer voor.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 16 jun 2022 17:09

Op de rechtbanken en bij de hoven zijn er tientallen vacatures.
Ik ken kamers die werken met een rechter van +65 bijgestaan door een plaatsvervangde magistraat (magistraat op rust) en een plaatsvervangende rechter (advocaat).

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”