advocatenkantoor met meerdere advocaten

Renson
Topic Starter

advocatenkantoor met meerdere advocaten

#1 , 16 mar 2009 22:32

vaak stel ik mij de vraag hoe een advocatenkantoor werkt .

kan het bvb zijn dat de tegenpartij word verdedigd door een advocaat uit hetzelfde advocatenkantoor dan waar jou advocaat werkt ?

Stel dat er een advocaat uit dat advocatenkantoor een zaak aanneemt waar hij nog niet zoveel ervaring in heeft , zal deze dan op steun en raad kunnen rekenen van bvb een advocaat die hier wel ervaring in heeft en ook in hetzelfde kantoor werkt zopdus dat ze eventueel met elkaar overleggen .

Of is het daar gewoon ieder voor zich .

Ik heb toch al eens op Tv gezien dat zo'n advocatenkantoor nauw met elkaar samenwerkt .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 17 mar 2009 11:49

Het is perfect mogelijk dat twee advokaten van hetzelfde kantoor tegengestelde belangen verdedigen. Advokaten zijn immers zelfstandigen. Deontologisch is dat mogelijk, laar dit wordt zelden gedaan, het is immers vrij slecht voor de reputatie van het kantoor in kwestie.

Advokaten uit een groot kantoor hebben meestal een vorm van hierarchie, dwz dat ze mekaan ook steunen wanneer nodig. Je kan het eigenlijk het best vergelijken met een gewoon bedrijf. Behalve dat de werknemers hier in dit geval een vrij beroep uitoefenen. In iedere andere sector waren dit schijnzelfstandigen, maar inde advokatuur niet...

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”