eerste keer naar het vredegerecht.

centrum
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

eerste keer naar het vredegerecht.

#1 , 30 mei 2022 22:02

Ik ben eiser: hoe kan ik me voorbereiden om naar het vredegerecht te gaan,
dit is de eerste keer dat ik naar een gerecht zaal ga.
Heb foto's, gecopieerde mails als bewijs matriaal.
Maar mijn gevoelens en zenuwen heb ik niet onder controle, hoe los ik dit op?
Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 31 mei 2022 00:47

arts raadplegen

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 31 mei 2022 03:22

Schrijf conclusie: dit is een rationele neerslag van je eisen met bewijsmateriaal en bezorg die (via de griffie doch liefst rechtstreeks) aan de tegenpartij. Zo kunnen zij hun verdediging voorbereiden. Als je met een warrig verhaal komt kan t resultaat tegenslaan.

Is t een verzoening of al een procedure ten gronde ? Hoedanook een steekhoudende bundel voorbereiden die de tegenpartij op voorhand kan inzien om hun argumenten voor te bereiden. Moet bij t vredegerecht strikt genomen niet maar k zou het toch doen.

Reclame

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mei 2022 16:32

Het hangt er van af op welke manier je naar de vrederechter gaat. Je kan een verzoening zitting hebben en je kan een procedure zitting hebben.
Bij een verzoening is de tegenpartij niet verplicht te verschijnen. Hoef je ook alleen maar bewijs voor te leggen.
Bij een procedure zitting is hij wel verplicht te verschijnen en dien je zoals aangehaald een dossier aan te maken en een copy aan de tegenpartij te bezorgen Ga naar de griffie en vraag daar uitleg over het verloop van de procedures.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”