Boete op laattijdig betalen rolrecht

Konijntjeuh123
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Boete op laattijdig betalen rolrecht

#1 , 10 mei 2022 08:54

Hallo,

Moet je niet eerst een waarschuwing of herinnering krijgen als je een betaling bent vergeten te doen.
Ik had een betaling ivm rolrecht ontvangen. Deze moest in februari betaald zijn. Maar met verhuis volledig over het oog gezien. Ik betaalde deze op 16 maart, en op die zelfde dag lag er een brief in de bus met aanmaning rolrecht, en meteen het dubbele van het bedrag erbij als boete.
Ik heb geen enkele herinnering ontvangen die je normaal wel even krijgt. Mensen kunnen toch iets vergeten denk ik dan.

Vandaag krijg ik weer een brief met de boodschap dat de boete op het rolrecht nog betaald moet worden. Kan dit zomaar ?
Heb hier meteen voor gemaild. En gezegd dat ik het rolrecht wel betaald heb. En dat die brief net gekruist was. Wrm ik die boete dan nog moet betalen.

Graag wat meer info hierover.
Bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 10 mei 2022 18:49

Nee, men moet niet eerst een kostenloze aanmaning sturen.
U dient de extra kosten te betalen dus.

De politiek is er al jaren mee bezig dat particulieren voor een eerste aanmaning geen kosten zouden mogen betalen (lees als: die extra kosten zullen al bij het initiële bedrag liggen dan natuurlijk), en gisteren hebben ze dit ballonnetje nogmaals opgelaten, maar tot op heden is dit niet van toepassing.

jennyke3
Berichten: 103

#3 , 01 jun 2022 15:19

idem hier en ik had zelfs een pro deo waar speciale regels voor zijn alleen vind ik nergens welke.
waarom word onderstaande overal geplaatst als men het naast zich neerlegt?

is er iemand die weet wat men dan in het dossier aanpast zoals de laatste zin het zegt?

"Genoot u rechtsbijstand en werd u toch veroordeeld tot het betalen van het rolrecht? Dan moet u het rolrecht betalen, maar onder speciale voorwaarden. Die vindt u terug in het aangepaste infobericht dat u zult krijgen in plaats van het gewone betaalbericht.

Kreeg u toch een gewoon betaalbericht en een administratieve boete omdat u niet op tijd betaalde?
Laat dat dan zo vlug mogelijk weten aan een van onze infocenters zodat we uw dossier kunnen aanpassen.""

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”