Bij hoger beroep ook gedeeltelijke kosteloze rechtspleging?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Bij hoger beroep ook gedeeltelijke kosteloze rechtspleging?

#1 , 27 apr 2022 14:51

Ik overweeg in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechter van de familie rechtbank.Kan ik deze procedure ook aanvragen met dezelfde gedeeltelijke kosteloze rechtsbijstand?Mijn vorige advocaat heeft me al laten weten dat ze niet meer pro deo werkt.Kan iemand me een beetje de richtlijnen geven.Ik heb wel nog steeds geen betekening van het vonnis gekregen enkel de mail van de advocaat met als bijlage het vonnis.Door corona is het pas voor de rechtbank gekomen na één jaar en dan verliep mijn gedeeltelijke kosteloze bijstand juist.Op mijn vraag aan de advocaat of ik deze nu niet terug moest aanvragen zei ze me dat dit enkel moest indien ik de zaak zou winnen.De rechter heeft me een deel gelijk gegeven maar niet op alles.Ik heb dan 82,50 euro rolrecht moeten betalen en de tegenpartij ook.Nu las ik dat dit voor mij normaliter maar 22 euro had mogen zijn.Dus ik ben een beetje bang dat in hoger beroep gaan me veel geld zou kosten hetgeen ik niet kan betalen.
Heel vriendelijk bedankt voor alle informatie.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding