hoe laat ik een vonnis betekenen?

Philippe68
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

hoe laat ik een vonnis betekenen?

#1 , 26 apr 2022 13:22

Ik ben in persoon verschenen voor de vrederechter, als eisende partij. Ik heb de zaak gewonnen. Ik ontving zojuist het vonnis.
Het vonnis vermeldt : "de garages moeten ontruimd worden binnen de 14 dagen na de betekening van het tussen te komen vonnis" ... "De verwerende partij heeft er alle belang bij om zelf te ontruimen omdat anders de gerechtsdeurwaarder de voertuigen zal laten takelen met een aanzienlijke meerkost".

Hoe moet ik nu concreet te werk gaan? Het vonnis aan een deurwaarder bezorgen, die het dan betekent bij verwerende partij neem ik aan?
En moet ik een bepaalde tijd laten tussen het ontvangst van het vonnis vandaag 26 april (vonnis uitgesproken op 19 april) en de opdracht aan de deurwaarder voor het verzoek om te betekenen?
Ik zal de deurwaarderskosten moeten voorschieten, neem ik aan, maar hoe krijg ik dat voorschot terug? Moet dat ik dat bedrag zelf terugvorderen bij tegenpartij? Wat als tegenpartij mij niet terugbetaalt?

Stel dat tegenpartij de garages niet heeft ontruimd binnen de 14 dagen? Moet ik dan op de 15e dag de deurwaarder opnieuw kontakteren en provisioneren voor ontruiming?
En wat indien tegenpartij dan in die tussentijd toch zelf alsnog komt ontruimen terwijl ik de deurwaarder heb gevraagd de ontruiming te organiseren?

En kan tegenpartij tegen dit vonnis nog in beroep gaan?

Alvast hartelijk dank voor mogelijke informatie, want ik wil geen fouten maken waardoor ik dan zou opdraaien voor de kosten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 25 mei 2022 21:04

Via een gerechtsdeurwaarder.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”