Fout georganiseerd beroep lokale overheid

Macdummy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fout georganiseerd beroep lokale overheid

#1 , 27 mar 2022 14:52

Een lokale overheid verwijt mij (ook anderen) dat ik niet de georganiseerde beroepsprocedure gevolgd heb, om de beslissing aan te vechten.

Wanneer de beslissing nagelezen wordt de beroepsmogelijkheid niet overwogen. Wat wel overwogen werd is foutieve regelgeving qua datum en artikelen (die geheel buiten de beslissing vallen).

M.a.w. de opstellers van de kennisgevingsbrief hebben op eigen houtje het karakter van de normatieve bepalingen gewijzigd. Dat wil zeggen: de formele beslissing niet meegestuurd, een onbestaande procedure vermeld en de beroepstermijn ingekort met 16 dagen. Er blijft niets over van de bij wet opgelegde georganiseerde beroepsprocedure.

Dé vraag. Ik heb ergens gelezen, vind het niet meer dat wanneer de wet geen strafbepaling bevat inzake de beroepsprocedure, er van uitgegaan mag worden dat de termijn geen aanvang genomen heeft en alsnog beroep kan ingesteld?

Hier moet gezegd worden dat de lokale overheid de documenten 2 jaar achterhield met nuttige inhoud voor beroep én er nog steeds achterhoud. Het voorval loopt al van augustus 2017.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2022 16:38

Het lijkt me opportuun dat u meer uitleg verstrekt over wat soort beslissing het hier gaat en dat u een tijdpad aangeeft.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Macdummy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2022 08:49

Zal ik asap doen. Is het mogelijk gedepersonaliseerde documenten te voegen?

Reclame

Macdummy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2022 10:12

Ik sluit mijn topic af, om dat beter te documenteren rechtstreeks onder administratief recht. Excuses voor eventueel ongemak voor dit forum. Topic mag verwijderd worden.

U kan hier gewoon verder gaan hoor wij verzetten het daarna wel naar de gepaste rubriek - JurecaBE - moderator

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”