Gunstig vonnis maar schrik voor hoger beroep

David75
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

Gunstig vonnis maar schrik voor hoger beroep

#1 , 23 feb 2022 08:46

Is het mogelijk om een vonnis “om iets te laten” te laten betekenen (beroepstermijn te laten ingaan) zonder het het tenuitvoer te leggen (zonder het risico te lopen schadevergoeding voor een voorlopige tenuitvoerlegging te moeten betalen indien in hoger beroep anders beslist wordt).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 23 feb 2022 09:39

U kan een vonnis altijd laten betekenen om de termijn voor hoger beroep te laten ingaan.

U dient het vonnis daarom niet direct te laten uitvoeren, u kan gerust wachten tot na de termijn voor hoger beroep in te stellen verstreken is.

David75
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2022 10:51

Even een verduidelijking:
Het betreft - vereenvoudigd - een vonnis m.b.t. burenhinder, buur mag bepaalde dingen niet meer doen TENZIJ onder bepaalde omstandigheden (tijdsstip, verwittigen, maatregelen om overlast te voorkomen, ...)

Ik ben tamelijk gerust in het principe maar in de punten en komma's waarin het wel mag kan in beroep gemakkelijk anders beslist te worden.

Als ik alleen maar beteken (zonder bevel) en de buur houdt zich daaraan riskeer ik dan niet dat hij achteraf schade gaat claimen (ik ken mijn pappenheimer)?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”