geprotesteerde factuur

WillemsAM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geprotesteerde factuur

#1 , 22 feb 2022 13:38

Hallo. In 2018 stuurde een advocaat mij een ereloonnota (die ik betaalde) over een afgehandelde zaak. Daarna, 8maand later stuurt hij nogmaals een ereloonnota van 800€. Deze factuur heb ik geprotesteerd en nadien niets meer van hem gehoord. Nu vandaag 22/02/2022 stond plots een deurwaarder aan mijn deur met een aanmaning tot betalen, zoniet kan ik het gaan uitleggen in de rechtbank op 26/02/2022!! Kan dit allemaal zomaar???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 mar 2022 23:38

De advocaat gaat over tot dagvaarding omdat zijn schuldvordering anders verjaart (artikel 2276bis, §2 Ger.W.).

Het loutere feit dat u een ereloon betwist, wil natuurlijk nog niet zeggen dat die niet verschuldigd is. Als u daarover van mening verschilt met iemand anders en u komt er beiden niet uit, moet er een derde zich uitspreken of het al dan niet verschuldigd karakter. Dat is nu toevallig net de rechter die dat doet, en daarom mag u het "gaan uitleggen".

Dus ja: dat kan allemaal zomaar. Hoe anders?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”