In beroep bijna 3 jaar na uitspraak.

Langen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

In beroep bijna 3 jaar na uitspraak.

#1 , 06 feb 2022 12:40

Hallo,
Om geen lang verhaal te maken maar door " nalatigheid" van mijn advocaat pas deze week de uitspraak gekregen. Het gaat om een zaak van schijnzelfstandigheid en arbeidsrechtbank heeft uitspraak gedaan eind februari 2019.
Nu is mijn vraag of ik de mogelijkheid nog heb om hiertegen in beroep te gaan?

Mvg,
Pat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2299
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2022 14:47

Werd het vonnis toen betekend? Zo ja, is dit veel te laat.

Bekijk het vanuit het oogpunt van de tegenpartij. Deze heeft niets te maken met de relatie tussen jou en je advocaat. Het zou van grote rechtsonzekerheid tegen hem getuigen als deze zaak na 3 jaar nog in beroep gaat.

Langen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2022 16:17

Werd het vonnis toen betekend? Zo ja, is dit veel te laat.

Bekijk het vanuit het oogpunt van de tegenpartij. Deze heeft niets te maken met de relatie tussen jou en je advocaat. Het zou van grote rechtsonzekerheid tegen hem getuigen als deze zaak na 3 jaar nog in beroep gaat.
Waarom? Ik ben eigenlijk de benadeelde en wens dat dit geregulariseerd wordt naar bediende.
Bedankt voor uw reactie.

Mvg
Pat

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2022 16:56

https://www.elfri.be/artikel/termijn-om ... te-stellen

De cruciale vraag in deze is of het vonnis aan u of uw advocaat werd betekend door de tegenpartij. De beroepstermijn begint immers te lopen vanaf de dag dat het vonnis aan u uw vertegenwoordiger werd betekend niet het moment dat u kennis neemt van het vonnis.

Een beroepstermijn begint te lopen op het ogenblik dat het vonnis aan de tegenpartij wordt betekend niet de dag dat u kennis neemt van het vonnis. Dit betekent dat de beroepstermijn begint te lopen op de dag dat het vonnis werd betekend aan uw advocaat niet de dag dat u in kennis wordt gesteld van het vonnis.

Gaat het om een periode die reeds verlopen is? Misschien toch overwegen of de kool het sop nog waard is.

Denk er aan dat de terugvordering van bijdragen statuut zelfstandige ook aan verjaring onderhevig zijn.

Ik begrijp niet dat u uw advocaat hier niet eerder op aangesproken heeft. Iedereen zou toch nieuwsgierig zijn naar de uitspraak en dit met de raadsman willen bespreken om na te gaan of er al dan niet hoger beroep werd ingesteld.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 feb 2022 17:04

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Langen
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 feb 2022 17:13

Ik begrijp niet dat u uw advocaat hier niet eerder op aangesproken heeft. Iedereen zou toch nieuwsgierig zijn naar de uitspraak en dit met de raadsman willen bespreken om na te gaan of er al dan niet hoger beroep werd ingesteld.
Heb ik gedaan en zelfs meerdere keren, steeds het antwoord dat hij me terug ging contacteren en de stukken ging doormailen. Zelfs op mijn mail eind 2019 kreeg ik geen reactie. Doordat ik getroffen werd door gezondheidsproblemen is dit door mij even uit het oog geraakt en nu dus pas te weten gekomen. Advocaat spreekt dat er nog mogelijkheid is om beroep aan te tekenen.
Bedankt voor uw reactie.

Mvg,
Pat

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 feb 2022 17:18

Ik wens u veel succes. Houdt de overwegingen die ik u als wijze raad heb meegegeven in het achterhoofd. Sociale zekerheid/pensioenvorming....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#8 , 06 feb 2022 17:31

Beste

https://www.vlaamsesocialebescherming.b ... srechtbank

Normaal 3 maand na betekening vonnis.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 feb 2022 22:42

Wat heeft de Vlaamse Sociale Bescherming in Gods Heren Naam te maken met het hoger beroep waarvan hier sprake. Het gaat hier niet om een beroep tegen een administratieve beslissing, maar wel een hoger beroep n.a.v. een vonnis van de arbeidsrechtbank. Een hoger beroep tegen een beslissing van de arbeidsrechtbank wordt binnen de maand ingeleid bij het arbeidshof.

HOGER BEROEP TEGEN HET VONNIS Indien u niet akkoord gaat met het vonnis, kan u hoger beroep aantekenen bij het arbeidshof. In de brief waarmee het vonnis u wordt opgestuurd, wordt uitgelegd hoe u hoger beroep kan aantekenen. De termijn hiervoor bedraagt 1 maand. Op https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl ... ank-zoeken kan u het arbeidshof van uw woonof verblijfplaats raadplegen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”