wie kan een betaalbare , maar degelijke advocaat aanbevelen ?

Victim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

wie kan een betaalbare , maar degelijke advocaat aanbevelen ?

#1 , 01 feb 2022 02:27

Door een absurde hoeveelheid pech en (moet ik ook kunnen toegeven ...) een dosis koppigheid naast de absolute zekerheid steeds de verkeerde mensen te ontmoeten heb ik momenteel een kluwen van (mogelijke en zekere ...) juridische problemen , die ik eerder , toen ik nog kon genieten van een minder slechte ( eufemisme , vermits deze nooit "goed" was !) gezondheid meestal met behulp van dit forum , en enkele bekwame raadgevers zelf kon behandelen , en in enkele gevallen tot voor de bevoegde Rechtbanken brengen .
Spijtig genoeg is zowel de situatie als de gezondheidstoestand sedertdien zodanig geëscaleerd dat ik zowat bij alles hulp nodig heb , wat naast mijn ego ook de financiële toestand pijn heeft gedaan.

Mijn vertrouwen in advocaten is extreem laag , op iets meer dan dertig jaar heb ik er welgeteld EEN geconsulteerd die achteraf bekeken min of meer correct bleek , maar toch ook een zaak liet liggen en deed alsof daarvoor de tegenpartij verantwoordelijk was ; wat uiteraard achteraf als onwaarheid werd bewezen , gezien deze tegenpartij de ingebrekestelling (wegens uitblijven van respons ...) ook rechtstreeks aan mij verzond ! De andere 10 advocaten ( en advocatenkantoren ) bleken zonder uitzondering allemaal schuldig aan overfacturering , half werk , dossiers laten liggen , en zelfs fouten die een stagiair niet zou mogen maken ...

Vandaar hierbij expliciet de vraag : wie heeft er ervaring met een advocaat (of kantoor) waar er ten eerste loyaliteit naar de cliënt bestaat en ze dus niet alleen de oppergod het Grote Geld dienen , er ook een adequate opvolging van dossiers gebeurt ( en niet 2 dagen voordat de zaak voorkomt nog alles bij elkaar gaan sprokkelen !), er bij voorkeur een grote ervaring (of meerdere advocaten met ieder hun specialiteit) in meerdere rechtstakken aanwezig is of anders toch zeker het netwerk om de juiste rechtshulp te kunnen voorzien ? Dit omdat ik , na op amper 1 jaar en 30000 euro aan erelonen pijnlijk heb moeten vatstellen dat ik niet meer dan een ordinaire melkkoe was voor iemand zonder de minste loyaliteit , scrupules of zelfs maar menselijkheid , en die mij door zijn dwingend advies naar absurde inspanningen dreef waardoor mijn gezondheid dramatisch achteruitging en ik nu quasi niets meer kan ... waarvoor ik hem nu aansprakelijk wil stellen , zonder zijn - op dat moment zwaar foutieve - "minnelijke" schikking , ( hij had een kortgeding moeten inspannen ! ) was mijn gezondheid nooit zo achteruitgegaan ... Feit dat nu door Corona nog een stuk verergerd werd , gezien de medische wereld niet-levensbedreigende ziektes of aandoeningen blijft uitstellen en ik dus reeds sinds het aanvangen van deze pandemie blijf verdersukkelen !

Ik hoop héél erg via dit forum aan de gegevens van enkele "parels" uit de advocatuur te mogen komen , want tot nu toe ben ik alle onbekwame geldwolven en afzetters met en rechtendiploma al tegengekomen !

Er zou dus echt een website moeten bestaan die de advocaten (en - kantoren ) beoordeelt , want nu word je als leek gewoon uitgekleed door provisies (en achteraf erelonen ...) aan mensen die zelfs de meest elementaire dingen niet aankunnen , maar door hun "advocaat" status wel de meest absurde erelonen aanrekenen , waar je hun onkunde altijd pas achteraf - ze vragen ALTIJD een enorme provisie !!! - kan ontdekken , ... als het te laat is !

Graag uw hulp , alle goede ervaringen zijn welkom ... de materie gaat van vastgoedtransacties en verborgen gebreken over milieuwetgeving , conflicten met overheidsdiensten tot verkeersrecht ... vrij uitgebreid dus !

Bent u zelf advocaat , ook graag waarom u uw confrater hieromtrent dan wel zou willen aanpakken ? Dit wou ik dan graag weten omdat ik al uit de eerste gesprekken mogen ervaren heb dat de bereidheid om een andere advocaat op beroepsaansprakelijkheid te gaan dagvaarden niet echt groot is ...

Voor mij hoeft geen tientallen jaren ervaring en 200 euro per uur tarieven , een beginnend advocaat met de juiste ingesteldheid kan volgens mij zelfs meer bereiken , al hou ik uiteraard bij dit gegeven de ongetwijfeld in de honderden uren oplopende erelonenstaten wel in gedachten ... 30000 euro aan jaarlijkse erelonen lijkt mij eerder iets voor multinationals , niet voor een kleine garnaal als mezelf !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12827

#2 , 01 feb 2022 07:03

Dit is geen consumentenforum, wij gaan geen advocaten aan- of afraden.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”