Conclusieronde overslaan

BeaTrivaPeter
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Conclusieronde overslaan

#1 , 24 jan 2022 14:14

Weet er iemand of ik verplicht ben om de conclusiekalender te volgen en tussentijdse conclusies moet neerleggen? We hebben al een proces in eerste aanleg achter de rug (gewonnen), nu gaat tegenpartij in beroep zonder nieuwe elementen, er zijn nu terug 3 rondes voorzien, ik zou liefst gewoon de syntheseconclusies willen neerleggen als antwoord op hun verzoekschrift, en geen tussentijdse conclusies maken, en dus één ronde overslaan, alles is al honderd keer gezegd... ik vraag ook gewoon behoud van het eerdere vonnis en zal zelf niks nieuws aandragen. Ik zie de meerwaarde niet om nog eens twee rondes te moeten doen, buiten weer eens extra werk en geld voor de advocaten... riskeer ik deloyale procesvoering dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 24 jan 2022 16:13

Verdedig je jezelf ?

Proces in beroep wordt opnieuw gevoerd.

Wat er in eerste aanleg is verteld, maakt in beroep dus niet echt uit.

Als er een conclusiekalender overeengekomen is met rechter , dan respecteer je die ...

Reageer op / weerleg steeds elk punt van de tegenpartij.
Gaat toch maar wat aangepaste copy-paste zijn, als ze geen nieuwe argumenten hebben ...

David75
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jan 2022 17:25

Je moet zeker een conclusie indienen, de rechtbank/Hof houdt geen rekening met de conclusies die in eerste aanleg ingediend werd.

Je moet ook concluderen in de eerste ronde, want anders riskeert je dat je latere conclusies geweerd worden wegens deloyaal procederen.

Dat gezegd zijnde, je mag zeker gewoon een doorslagje maken van je conclusie genomen in eerste aanleg (wel de terminologie aanpassen: rechtbank wordt Hof, verzoeker wordt appellant/geïntimeerde, ...).

En dan moet je natuurlijk ook opletten dat tegenpartij geen nieuwe argumenten in conclusie aanvoerdt, daarop zal je dan toch nog moeten antwoorden.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”