wraking van onderzoeksrechter

rechtbank
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

wraking van onderzoeksrechter

#1 , 22 jan 2022 19:37

In de zaak van een vriend doet de onderzoeksrechter sinds 2013 niets in de zaak die aanhangig gemaakt is bij hem. Er is nooit iemand ondervraagd. Er is totaal niets gebeurd in deze zaak. Kunnen deze mensen een overzicht eisen van de zaken die er gedaan zijn door hem en hoe kunnen deze mensen de onderzoeksrechter wraken en een schadevergoeding eisen omdat deze nalatig is in deze zaak. Want deze mensen willen de onderzoekersrechter ook voor het hof van assisen laten verschijnen.

Bedank voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rechtbank
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2022 20:07

Hoe kan ik deze mensen helpen met deze onderzoeksrechter laten vervangen door een anderen, want volgend jaar is de zaak verjaard. Dus er is spoed bij.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 22 jan 2022 20:12

Hof van Assisen voor het (nog te bewijzen) slecht uitoefen van de job? Gelet op uw vorige topics, raad ik u aan met gans uw dossier naar een advocaat te stappen en uw uitleg daar te doen. Ik vrees dat u een groot aantal zaken niet correct begrijpt en een raadsman kan u daarbij helpen. Daarna kan u beslissen of het nog de moeite is verder te doen of niet.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 22 jan 2022 23:19

Normaliter zijn er termijnen waarop rechters verslag moeten uitbrengen inzake de bij hun lopende dossiers.
Niets zegt dat dat dossier nog bij de onderzoeksrechter zit kan al terug naar het Parket zijn gestuurd voor een eindvordering voor de raadkamer of al door het OM geseponeerd of door raadkamer de originele reden als niet strafbaar dus buiten vervolging gesteld.

Als een onderzoeksrechter zijn job niet doet komen die zaken bij mijn weten terecht bij de K.I.
(toch diegene die ik heb gekend)

Voor de rest sluit ik me aan bij @LeenW.

U stelt rare vragen

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2022 23:28

Gelet op uw andere vragen raden we aan een advocaat te raadplegen gezien uw uitleg niet al te duidelijk is
JurecaBE moderator

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”