Aangetekende zending vormvereisten

VdbEls
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangetekende zending vormvereisten

#1 , 22 jan 2022 07:06

Geachte,

Naar aanleiding van een burenruzie wil ik mijn buren een rechtsgeldige brief zenden, waarin ik duidelijk mijn grens aangeef, maar ik ken hun volledige namen niet.

Nu dacht ik hen een aangetekende zending te schrijven, want hoe kan ik anders een brief rechtsgeldig maken.

Maar kan ik die verzenden met de volgende naam "Aan de bewoner(s)", maar hoe halen zij dan hun aangetekende zending af als zij niet thuis zijn, want tegenwoordig staat er geen adres op de identiteitskaart.

Ik heb gezocht op internet, maar ik heb het antwoord niet gevonden.

Met vriendelijke groeten,

VdbEls

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2022 09:13

Een aangetekende zending wordt door de post aan een persoon aangeboden, niet aan een adres. Nu ja, in het kader van de Corona-maatregelen deponeren ze het meestal in de brievenbus, maar dat is niet de regel.

Sowieso zie ik de meerwaarde niet om voor deze reden een aangetekende zending te sturen. Dit doe je om achteraf bij betwisting te kunnen bewijzen dat en wanneer je een communicatie hebt verstuurd, bv. een huuropzeg die tijdig moet gebeuren.

Dat je “je grens wil aangeven” is goed dat de buurman dit weet, maar wat voor nut heeft het dat je achteraf kan bewijzen dat je dit hebt verstuurd.

Stel dat je buur iets doet wat niet mag ( laat ons zeggen nachtlawaai) en er na je brief geen verschil is. Dan leg je toch klacht neer wegens nachtlawaai en niet omdat hij geen respons geeft op je aangetekende zending.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 23 jan 2022 17:38

Niet enkel het zogenoemde 'nachtlawaai' is strafbaar. Maar elke vorm van overlast eender op welke moment of op welke wijze.
Edoch u dient dat wel te bewijzen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 23 jan 2022 17:44

U hebt de naam nodig voor een aangetekende zending. Een advocaat kan u hierbij helpen voor de opzoeking in het Rijksregister.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jan 2022 18:12

Heeft u er al eens aan gedacht om contact op te nemen met een buurtbemiddelaar binnen uw gemeente of de sociale dienst van uw gemeente kan ook wel eens soelaas bieden. Best alles in het werk stellen om geen bruggen op te blazen. U bent nu eenmaal buren en zal het zolang met mekaar moeten stellen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”